[PRNewswire] Vakrangee, 고객 위해 인도 최초의 농촌 중심 충성도 프로그램 개시

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입력 2019-12-05 15:47  

[PRNewswire] Vakrangee, 고객 위해 인도 최초의 농촌 중심 충성도 프로그램 개시

[PRNewswire] Vakrangee, 고객 위해 인도 최초의 농촌 중심 충성도 프로그램 개시

(뭄바이, 인도 2019년 12월 5일 PRNewswire=연합뉴스) Vakrangee Limited가 자사 고객의 충성도를 인정하고자 인도 최초의 농촌 중심 Vakrangee Kendra 충성도 프로그램을 개시했다. 이 충성도 프로그램은 추가 혜택을 제공하고, Nextgen Vakrangee Kendras 네트워크 전반에 걸쳐 더 보람찬 경험을 선사한다.

이 보상 프로그램의 목적은 미개척지로서 서비스 공급 수준이 낮은 농촌 고객 기반에 확실하게 초점을 맞추고, 인도 최대의 농촌 중심 충성도 프로그램을 선보이는 것이다. 현재 Vakrangee는 29개 주와 UT, 500개가 넘는 지구, 5,800개가 넘는 우편번호 전반에 걸쳐 21,000개(8,500개: 운영 중, 12,500개 이상: 준비 중)에 달하는 Nextgen Vakrangee Kendra를 보유하고 있다. 70%가 넘는 아웃렛이 5급과 6급 도시에 위치한다. Vakrangee는 FY2019-20까지 아웃렛 수를 최소 25,000곳 이상으로 늘릴 계획이다.

이와 관련해 상무이사 Anil Khanna는 "자사는 항상 '고객의 편의'에 집중했고, 그에 따라 이를 자사 플랫폼의 맨 앞에 둔다"라며 "이를 통해 선택의 폭이 넓은 다양한 제품과 서비스를 제공한다"고 말했다. 이어 "이제 충성도 프로그램을 바탕으로 인공 지능을 활용하고, 고객의 행위 지출에 관한 지식을 구축해 새로운 제안, 계약 및 더 많은 거래를 성사시킬 계획"이라고 설명했다.

또한, 그는 "고객 충성도에 더욱 집중함으로써, 고객이 자기 가치와 보람을 느끼고, 더 매력적인 커뮤니케이션을 받도록 할 예정"이라고 덧붙였다.

이와 관련해 회장 Dinesh Nandwana는 "기업은 사업을 영위하는 사회 속에서 긍정적인 영향을 미칠 수 있다고 항상 믿어왔다"라며 "자사는 인도 곳곳을 커버하는 라스트 마일 소매 아웃렛으로 구성된 지속가능한 네트워크 구축에 초점을 맞추고, 다양한 제품과 서비스를 제공할 것"이라고 말했다.

이어 그는 "자사의 노력은 분리된 농촌과 도시를 연결하고, 자사의 이 충성도 프로그램은 이와 같은 방향을 추구하는 또 다른 프로젝트"라면서 "이 충성도 프로그램이 12개월 이내에 최소 1천만 명의 등록 고객 수를 돌파하면서, 인도 최대의 농촌 중심 충성도 프로그램으로 부상할 것이라고 확신한다"라고 강조했다.

Vakrangee Limited 소개: (BSE 코드: 511431) (NSE 코드: VAKRANGEE)

1990년에 설립된 Vakrangee는 서비스가 제공되지 않는 시장에 실시간 뱅킹 및 금융 서비스, ATM, 보험, 전자정부, 전자상거래 및 물류 서비스를 제공하는 마지막 소매 아웃렛으로 구성된 인도 최대의 네트워크에 초점을 맞춘 독특한 기술 중심 기업이다. 'Vakrangee Kendra'라 불리는 보조 디지털 편의점은 다양한 서비스와 제품을 제공하는 '원스톱 매장' 역할을 한다.

미디어 문의:

Ammeet Sabarwal

Chief Corporate Communications & Strategy Officer

ammeets@vakrangee.in

Vakrangee Limited - www.vakrangee.in

출처: Vakrangee Limited



Vakrangee to Launch India's First Rural Focussed Loyalty Program for its Customers

MUMBAI, India, Dec. 4, 2019 /PRNewswire/ -- Vakrangee Limited launches India's first rural focussed Vakrangee Kendra loyalty program to recognize its customers' loyalty by providing them extra benefits and a more rewarding experience across its network of Nextgen Vakrangee Kendras.

The reward program aims to be one of the India's largest rural focussed loyalty programs with a clear focus on the untapped and underserved rural customer base. Vakrangee currently has 21,000 (8,500 operational & 12,500+ under on-boarding process) Nextgen Vakrangee Kendras spread across 29 States & UTs, 500+ districts and 5,800+ postal codes. More than 70% outlets are in tier 5 and tier 6 cities. Vakrangee is targeting to reach at least 25,000 outlets by FY2019-20.

Commenting on this, Mr. Anil Khanna, Managing Director said, "At Vakrangee our focus has always been on our customer's convenience and we put them at the forefront of our platform, offering them a wide range of products and services to choose from, now with loyalty program we shall be able to leverage Artificial Intelligence and build our knowledge on their behavioural spending, thus resulting into new offerings, deals and more transactions.

By increasing our focus on customer loyalty we would ensure that our customers feel valued, are rewarded, and receive communications that are more engaging."

Commenting on this, Mr. Dinesh Nandwana, Executive Chairman said, "At Vakrangee, we always believe that businesses can have a positive impact on the societies in which they serve. We are focussed on creating a sustainable network of last mile retail outlets covering each and every postal code of the country offering variety of products and services.

Our endeavour is to bridge the rural and urban divide and this Loyalty program is another initiative in the same direction. We believe this would emerge as One of India's largest rural focussed loyalty program with a target of enrolling atleast 10 mn customers within next 12 months."

About Vakrangee Limited (BSE Code: 511431) (NSE Code: VAKRANGEE)

Incorporated in 1990, Vakrangee is the unique technology driven company focused on building India's largest network of last-mile retail outlets to deliver real-time banking & Financial Services, ATM, insurance, e-governance, e-commerce and logistics services to the unserved markets. The Assisted Digital Convenience stores are called as "Vakrangee Kendra" which acts as the "One-stop shop" for availing various services and products.

Media Contact:

Ammeet Sabarwal

Chief Corporate Communications & Strategy Officer

ammeets@vakrangee.in

Vakrangee Limited - www.vakrangee.in

Source: Vakrangee Limited

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.

(끝)



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