[PRNewswire] IBS Software, 진에어와 다년 계약 체결

입력 2017-08-24 10:51  

[PRNewswire] IBS Software, 진에어와 다년 계약 체결

- IBS의 아이플라이 레스, 진에어의 승객 예약 시스템 강화할 전망 -



[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.



(서울, 한국 2017년 8월 23일 PRNewswire=연합뉴스) IBS Software (IBS)가 한국 진에어(한진칼의 자회사)의 여객서비스시스템(Passenger Services System, PSS) 제공업체로 선정됐다. 어제 서울에서 최정호 진에어 대표와 VK Mathews IBS Group 회장이 수백만 달러 규모의 이 7년 계약에 공식적으로 서명했다. 이 계약에 따라 IBS는 통합적인 예약, 티켓팅 및 출발 관리 업무를 위한 자사의 PSS 플랫폼인 아이플라이 레스(iFly Res)를 시행할 예정이다. IBS의 플랫폼은 유명 PSS 제공업체의 기존 시스템을 대체함으로써 진에어가 저가 항공편 사업을 비롯해 정기 항공편 사업에서도 새로운 수입원을 확보하도록 지원한다. IBS의 충성도 관리 시스템인 아이플라이 로열티(iFly Loyalty)도 함께 시행될 예정이다. 이를 통해 IBS는 FFP, 동맹 프로그램, 중소기업과 기업 프로그램 및 기타 다양한 모델 등 진에어의 다양한 수요를 지원할 것으로 기대된다.



(로고: http://photos.prnewswire.com/prnh/20170620/525512LOGO )

(사진: http://mma.prnewswire.com/media/547969/Jin_Air_IBS_Contract.jpg )



2년이 넘는 평가 과정을 통해 체결된 이 계약에 따라 IBS는 2018년 3월까지 자사의 현대적인 PSS 시스템을 시행하게 된다. 진에어는 IBS의 PSS 시스템을 바탕으로 유연한 관리 옵션을 통해 중요한 부수적인 수익을 낼 가능성이 열릴 전망이다. 네이티브 NDC가 통합된 아이플라이 레스는 진에어가 제삼자 시스템에 자사의 PSS를 원활하게 통합하도록 지원하고, 진에어의 인터라인과 코드쉐어 역량을 크게 증대시킬 것으로 기대된다. 지금까지 대한항공과 같은 시스템으로 운영된 진에어는 두 개의 기존 시스템을 신세대 아이플라이 레스 플랫폼으로 이행함으로써 사업 능률화를 도모한다. 2008년에 설립된 진에어는 24대의 항공기를 보유하고 있으며, 미국, 호주, 중국, 일본, 말레이시아, 필리핀, 베트남 및 태국을 포함해 27개 국내외 도시로 비행편을 운행하고 있다.



이광 진에어 경영전략본부장은 “승객에게 차별화된 여행 경험을 제공하고자 기존 시스템을 대체할 새로운 시스템을 찾기 위해 여러 개의 PSS 플랫폼을 광범위하게 평가했다”라며 “평가 끝에 자사의 엄격한 실사를 성공적으로 통과하고, 자사의 증가하는 사업 요건을 가장 잘 충족시킨 IBS의 아이플라이 레스를 최종 선택했다”고 밝혔다. 이어 “자사는 IBS 팀의 제품 역량, 분야 지식 및 서비스 제공에 대한 자신감에 확신을 가졌다”면서 “새 PSS 시스템이 자사 사업에 부여할 혜택에 큰 기대를 걸고 있으며, 이를 현실로 만들기 위해 IBS와 협력할 계획”이라고 설명했다.



IBS Software 여객서비스 선임부사장 겸 책임자인 Paul Lynch는 “인정받는 공급업체가 제공한 PSS 시스템을 자사의 아이플라이 레스로 대체한 진에어의 행보는 제품 역량에 대한 인정일 뿐만 아니라 복합적인 사업 모델을 운영하는 항공사 사이에서도 성장하고 있는 자사의 명성과 입지를 강화하는 결정”이라면서 “자사는 고객에게 가치를 제공해온 우수한 실적을 비롯해 자사 직원의 전문성과 집념을 바탕으로 업계에서 가장 대표적인 항공사 사이에서 믿을 수 있는 변혁 파트너로 부상했다. 앞으로 진에어와의 성공적인 파트너십이 기대된다”라고 말했다.



IBS에 관한 추가 정보는 http://www.ibsplc.com을 참조한다.



추가 정보 문의:

Bratati Ghosh

Chief Marketing Officer, IBS

bratati.ghosh@ibsplc.com



출처: IBS Software (IBS)



IBS Software Inks Multi-Year Contract With Jin Air



- IBS' iFly Res will power the passenger reservation of the Korean airline major -



SEOUL, South Korea, August 23, 2017/PRNewswire/ -- IBS Software (IBS) has been selected by South Korea based Jin Air, a subsidiary HanJinKal, as its Passenger Services System (PSS) provider. The seven year, multi-million dollar contract for the engagement was formally signed yesterday by Mr. Choi JungHo, CEO of Jin Air and Mr. VK Mathews, Executive Chairman - IBS Group, in Seoul. The engagement will see IBS implement its Passenger Services System (PSS), iFly Res, for integrated reservations, ticketing, and departure control operations. IBS' platform will replace the existing system of a renowned PSS provider allowing Jin Air to open up new revenue streams from both its low cost and scheduled flights business. IBS' loyalty management system, iFly Loyalty, will also be implemented along with iFly Res. This will support the diverse needs of Jin Air like FFP, coalition programs, SME and corporate programs and other various models.



(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20170620/525512LOGO )

(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/547969/Jin_Air_IBS_Contract.jpg )



The contract, awarded after more than two years of evaluation, will see IBS implement its modern PSS system by March 2018, which will also enable Jin Air open up possibilities to generate significant ancillary revenue with flexible management options. iFly Res, with native NDC integration, will empower Jin Air seamlessly integrate its PSS to third party systems, and will considerably augment the airlines interline and codeshare capabilities. Jin Air has been operating on the same system as Korean Air, and will now look to simplify its business as it transitions from the two different systems to the new-gen iFly Res platform. Established in 2008, Jin Air has a fleet strength of 24 aircrafts and flies to 37 local and international destinations including US, Australia, China, Japan, Malaysia, Philippines, Vietnam and Thailand.



"In our pursuit to provide differentiated travel experience to our passengers, we extensively evaluated several PSS platforms to replace our existing system. IBS' iFly Res was selected as it successfully withstood our stringent due diligence to emerge as the best suited to meet our growing business requirements. We are convinced of the product capability, domain knowledge of IBS' team and their competence in service delivery. We are very excited about the benefits that the new PSS will bring to our business and look forward to working with IBS' to make this a reality," said Mr. Kwang Lee, VP of Corporate Strategy, Jin Air.



"For an airline to switch over the PSS system from an established player, is a true endorsement of the product capability of iFly Res and reinforces IBS's growing reputation and position, even amongst airlines with mixed business models. Our outstanding record of delivering value to our customers, as well as the professionalism and commitment of our people has made us a trusted transformation partner among some of the iconic names in the industry. I look forward to a successful partnership with Jin Air," said Mr. Paul Lynch, Senior VP & Head of Passenger Services, IBS Software.



More information on IBS is available at http://www.ibsplc.com



For media enquiries, please contact:

Bratati Ghosh

Chief Marketing Officer, IBS

bratati.ghosh@ibsplc.com



Source: IBS Software (IBS)

(끝)





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