[PRNewswire] CLX, SMS 폴-백 기능 갖춘 최초의 국제 A2P RCS 기업 메시징 API 출시

입력 2018-01-10 15:11  

[PRNewswire] CLX, SMS 폴-백 기능 갖춘 최초의 국제 A2P RCS 기업 메시징 API 출시

- A2P 시장, RCS에 힘입어 2021년에 740억 달러 규모로 성장할 전망

(스톡홀름 2018년 1월 9일 PRNewswire=연합뉴스) 굴지의 CPaaS 공급업체 CLX Communications AB (NASDAQ XSTO: CLX)가 SMS 폴-백(fall-back) 기능을 갖춘 최초의 국제 RCS(Rich Communications Service) 메시징 API를 출시한다고 오늘 발표했다. 그에 따라 기업은 오늘부터 한정적인 베타 테스트를 신청하고, 일부 선별된 국가에서 A2P RCS를 테스트할 수 있다. 추가 정보는 http://www.clxcommunications.com/products/rcs-business-messaging/을 참조한다.

(로고: http://mma.prnewswire.com/media/470400/CLX_Communications_AB_Logo.jpg )

작년 말의 GSMA 발표[https://www.gsma.com/futurenetworks/digest/future-networks-mobile-world-congress-americas-2017/ ]에 따르면, 50개 모바일 통신사가 이미 RCS를 출시했고, 현재 전 세계 사용자 수가 1.38억 명에 달한다고 한다. 사용자 수는 2018년에 3.50억 명, 2019년에는 10억 명 이상으로 증가할 전망이다.

SMS 폴-백(fall-back)은 RCS가 작동하는 안드로이드 핸드셋을 위한 풍부한 메시지, 또는 RCS 고객이 장치에 없을 경우 표준 SMS 메시지 등, 두 가지 방식 중 하나로 메시지를 전달한다.

RCS Universal Profile 2.0 표준은 이미지, 영상 및 더 많은 메뉴와 기능으로 연결되는 직관적인 응답 버튼 등 풍부한 콘텐츠 기능을 지원한다. 이 표준은 기업과 고객 간 쌍방향 상호작용을 도모하고자 설계됐으며, 챗봇 쌍방향성을 포함해 더욱 향상된 고객 서비스 기능을 지원한다.

또한, RCS 메시징은 마케터가 A/B 테스트를 진행하고, 메시징 캠페인의 성공을 측정하며, 그때그때 고객 참여 개선을 위한 변화를 도모할 수 있도록 읽기 및 수령 영수증도 포함한다.

CLX RCS API에 통합된 첫 CLX 기업 고객 중 하나인 Callfire의 COO TJ Thinakaran은 “미국 시장에서 RCS를 출시하고, RCS 메시징이 부여하는 첨단 기능을 기반으로 한 풍부한 고객 경험을 제공하게 된 것은 무척 기쁜 일”이라며 “도달 가능성이 중요한 만큼, 가까운 미래를 위해 RCS와 SMS 간의 혼종을 관리할 역량도 중요하다. CLX는 기업이 SMS 범위를 포기하지 않으면서 RCS를 쉽게 사용하도록 하는데 큰 공을 세웠다”고 언급했다.

GSMA 예측[https://www.gsma.com/futurenetworks/rcs/messaging-as-a-platform/ ]에 따르면, 2021년 A2P 메시징 시장 규모가 740억 달러에 달하고, RCS가 새로운 MaaP(Messaging-as-a-Platform) 시장 전체를 비롯해 이와 같은 성장세의 핵심 동력원이 될 것이라고 한다. MaaP는 고객 참여 채널로서 모바일 메시징의 진화를 대변한다. 여기에는 인공지능(AI)을 사용한 챗봇을 통합한 사업(A2P) 메시징의 활용도 포함된다.

2017년 2월, 구글이 RCS 표준을 기반으로 하는 최초의 A2P 서비스 Early Access Programme to Android Business Messaging를 출시한다고 발표했다. 이로써 RCS는 큰 추진력을 얻은 셈이다.

CLX 마케팅&온라인 판매 VP Rob Malcolm은 “RCS가 고객 서비스와 참여라는 새로운 시대로 기업 메시징 시장을 이끌 것이 분명하다”면서 “중요한 사실은 이제 네이티브 모바일 메시징 채널에 챗봇 같은 AI 기반의 풍부한 서비스를 포함할 수 있게 된 것”이라고 말했다.

이어 그는 “이는 기업과 브랜드 모두에게 매우 반가운 소식”이라며 “이제 모든 이들이 메시지를 받을 수 있도록 SMS를 자동 폴-백(fall-back)으로 제공함으로써 비RCS 기반 핸드셋을 위한 규정도 마련해야 할 것”이라고 말했다.

CLX Communications 소개
CLX Communications (CLX)는 기업과 모바일 통신사에 클라우드 기반 커뮤니케이션 서비스와 솔루션을 제공하는 세계 굴지의 기업이다. CLX의 모바일 커뮤니케이션 서비스는 기업이 신속하고, 안전하며, 비용 효과적인 방식으로 전 세계 고객 및 연결 장치와 커뮤니케이션(사물 인터넷(IoT))할 수 있도록 지원한다.

CLX의 솔루션은 또한 IoT를 위한 모바일 메시징 서비스(SMS), 음성, 영상, 데이터 및 모바일 연결 서비스 등을 통해 세계적으로 비즈니스 크리티컬 커뮤니케이션도 지원한다. CLX는 설립 후 지금까지 수익성 성장을 달성했다. 본사는 스웨덴 스톡홀름에 있으며, 20개국 이상에 진출했다. CLX Communications 주식은 NASDAQ 스톡홀름(XSTO: CLX)에서 거래된다.

추가 정보는 웹사이트 www.clxcommunications.com을 참조한다.

Callfire 소개
Callfire 브랜드 라인은 미국과 캐나다 전역에서 수천 개 기업을 위한 사용이 간단한 셀프서비스 문자 및 음성 마케팅 솔루션을 제공하는 굴지의 기업으로 구성된다. Callfire는 지역 사업체의 성장 지원을 전문으로 하며, 전향적인 아웃 리치와 참여를 통해 지역 사업체의 수익을 확보한다. 또한, Callfire 솔루션은 고객 서비스, 수금 및 물류 커뮤니케이션도 지원한다.

CallFire는 지역 사업체에 서비스를 제공하는 한편, 비영리 단체, 종교 단체 및 기타 단체가 아웃 리치 노력을 개선하도록 돕는다. CallFire의 본사는 캘리포니아주 산타 모니카에, 제휴 사무소는 텍사스주 오스틴과 우크라이나 키예프에 있다.

추가 정보는 https://www.callfire.com을 참조한다.

출처: CLX Communications Limited



CLX First to Launch Global A2P RCS Enterprise Messaging API With SMS fall-back

- A2P market will be worth $74bn by 2021, driven by RCS

STOCKHOLM, January 9, 2018/PRNewswire/-- Leading CPaaS provider, CLX Communications AB (NASDAQ XSTO: CLX), today announced the launch of the first global Rich Communications Service (RCS) messaging API with SMS fall-back. From today, enterprises will be able to sign-up to a limited beta trial that will enable them to test A2P RCS in selected countries, visit http://www.clxcommunications.com/products/rcs-business-messaging/ for more information.

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/470400/CLX_Communications_AB_Logo.jpg )

Late last year the GSMA confirmed [https://www.gsma.com/futurenetworks/digest/future-networks-mobile-world-congress-americas-2017/ ] that 50 mobile operators have already launched RCS and that it currently has 138 million users worldwide, forecast to grow to 350 million in 2018 and over a billion by 2019.

SMS fall-back guarantees the delivery of messages either as a rich message for Android handsets that have RCS enabled or as a standard SMS message if an RCS client is not present on the device.

The RCS Universal Profile 2.0 standard allows rich content features such as images, videos and intuitive reply buttons that can link to further menus and functions. It's designed to promote two-way interaction between the enterprise and the customer, enabling enhanced customer-service functions including chatbot interactivity.

RCS messaging also includes read and received receipts so that marketers can perform A/B testing, gauge the success of messaging campaigns and make changes on the fly to improve customer engagement.

TJ Thinakaran, COO at Callfire, one of the first CLX enterprise clients to integrate into the CLX RCS API commented, 'At Callfire we're excited to launch RCS into the US market and provide a rich customer experience with the advanced features RCS messaging brings. Deliverability being critical, it is important be able to manage a hybrid between RCS and SMS for the foreseeable future. CLX has done great job of making it easy for enterprises to use RCS without losing the reach of SMS'.

The GSMA estimates [https://www.gsma.com/futurenetworks/rcs/messaging-as-a-platform/ ] that by 2021 the A2P messaging market will be worth $74 billion and RCS will be a key driver of this growth as well as the emerging Messaging-as-a-Platform market as a whole (MaaP). MaaP is the evolution of mobile messaging as a customer engagement channel, which can include making use of business (A2P) messaging that incorporates chatbots that use artificial intelligent (AI).

RCS received a significant boost in Feb 2017 when Google announced the launch of its Early Access Programme to Android Business Messaging, the first A2P Service based on the RCS standard.

Rob Malcolm, VP of Marketing & Online Sales at CLX said 'It's clear that RCS will drive the Enterprise messaging market forward in to a new era of customer service and engagement. Importantly it is now possible to include AI based enriched services such as chatbots in a native Mobile messaging channel.'

'Whilst that's great news for enterprises and brands alike, it's important to make provision for non-RCS based handsets by offering SMS as an automatic fall-back so that messages reach everyone.'

About CLX Communications
CLX Communications (CLX) is a leading global provider of cloud-based communication services and solutions to enterprises and mobile operators. CLX's mobile communication services enable companies to quickly, securely and cost-effectively communicate globally with customers and connected devices - Internet of Things (IoT).

CLX's solutions enable business-critical communications worldwide via mobile messaging services (SMS), Voice, Video, Data and mobile connectivity services for IoT. CLX has grown profitably since the company was founded. The Group is headquartered in Stockholm, Sweden, and has presence in a further 20 countries. CLX Communications' shares are traded at NASDAQ Stockholm - XSTO: CLX.

To learn more please visit: www.clxcommunications.com

About Callfire
The CallFire family of brands are leading providers of easy-to-use, self-service text and voice marketing solutions for thousands of businesses across the US & Canada. We specialize in helping local businesses grow and retain their revenue through proactive outreach and engagement. Our solutions also support customer service, collections and logistics communications.

In addition to serving local businesses, we empower non-profits, religious groups and other organizations to improve their outreach efforts. CallFire is headquartered in Santa Monica, California, with affiliated offices in Austin, Texas and Kiev, Ukraine.

To learn more please visit: https://www.callfire.com

Source: CLX Communications Limited

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


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