[PRNewswire] 국제소비재포럼(Consumer Goods Forum), 신규 보고서 발표

입력 2018-02-28 16:08  

[PRNewswire] 국제소비재포럼(Consumer Goods Forum), 신규 보고서 발표

-- 국제소비재포럼(Consumer Goods Forum), 더욱 많은 기업이 건강 관련 지역 사회와 관계 맺고 있음을 보여줘
-- 소비재 기업의 85%가 지역 사회의 이해관계자와 파트너십 형성
-- 58%는 푸드 뱅크 프로그램에 참여해 1억8천만 명분의 식사를 배급하고, 77,400톤 이상의 식량 기부
-- 160만 명 이상의 직원이 건강 및 웰니스 프로그램에 참여

(파리 2018년 2월 27일 PRNewswire=연합뉴스) 국제소비재포럼(Consumer Goods Forum, CGF)은 더욱 많은 기업이 건강 관련 주제에 관한 커뮤니티에 참여하고 있다는 신규 보고서를 발표했다. The annual Health & Wellness Pillar Progress Report(건강 및 웰니스 필라의 연례성과보고서)[https://www.theconsumergoodsforum.com/wp-content/uploads/2018/02/2018-CGF-Health-Wellness-Progress-Report-1.pdf ]는 지난해 CGF 회원사 간의 건강 관련 프로그램 참여가 26% 증가한 것을 강조하고 있다. 이 보고서는 매출 2조9천700억 달러의 수익을 창출한 83개의 CGF 회원사를 대상으로 한 설문조사에 기반을 두고 있다.

(로고: http://mma.prnewswire.com/media/556222/The_Consumer_Goods_Forum_Logo.jpg )

작년에는 FMCG 분야에서 커뮤니티 참여가 주요 관심사였는데, 이는 소비재 기업의 85%가 지역 사회 이해관계자와 파트너십을 형성했기 때문으로 풀이된다.

160만 명 이상의 직원이 건강 및 웰니스 프로그램에 참여했다. 직원이 지역 공동체 내에서 주요 그룹을 형성하고 직장에서의 건강을 개선하는 것이 더욱 건강한 지역 사회를 향한 핵심 단계로 간주된다.

또한, 10개 기업 중 거의 6개(58%)가 1억8천만 명분의 식사를 배급하고 77,400톤 이상의 식량을 기부한 푸드 뱅크 프로그램에 참여했다고 답했다.

국제소비재포럼(CGF)의 'Collaboration for Healthier Lives(더욱 건강한 삶을 위한 협력)’[https://www.theconsumergoodsforum.com/initiatives/health-wellness/key-projects/collaboration-for-healthier-lives/?utm_source=TCGF+News+Release&utm_campaign=7a2d7a48e7-2018-H% 26W-Progress-Report_PR_2018_02_27&utm_medium=email&utm_term=0_0efe68d81b-7a2d7a48e7- ] (CHL) 정책은 지역 사회 건강 프로그램 현안과 지역 공중 보건 당국과의 협력을 최우선 과제로 추진했다.

전 세계 공동체 내에서 긍정적인 행동을 유도하는 것을 목적으로 하는 이 프로젝트는 FMCG 기업이 지역 사회에 나가 적극적으로 건강과 웰니스를 증진하도록 장려한다.

2017년도에는 콜롬비아, 일본 및 미국에서 CHL 정책이 진행됐으며, 올해는 코스타리카, 멕시코 및 영국에서 더 많은 행사가 개최될 전망이다. 해당 활동에는 상점에서의 교육 자료 배포, 지역 교육기관과의 협력, 건강 박람회 및 매장 내 무료 건강검진을 통해 더욱 건강한 선택과 정기적인 운동 혜택의 홍보가 포함된다. 이러한 정책의 결과로, 지역의 참여가 소매업체와 제조업체 간의 협력 이점을 강조하는 올해의 건강 및 웰니스 필라 보고서의 주요 주제가 됐다.

또한, 건강 및 웰니스 보고서는 제품의 재구성이 지난 한 해 동안 지속적인 관심을 받고 있음을 보였다. 10개(88%)의 기업 중 오직 9%만이 건강한 다이어트와 라이프 스타일을 지원하기 위해 공식화되거나 재구성된 제품을 소개했다고 밝혔다. 또한, 제품에 소금과 설탕을 줄이는 사업체 수가 12% 증가했다.

CGF 이사회의 공동스폰서이자 Nestle SA의 CEO인 Mark Schneider와 Ahold Delhaize의 대표이사 겸 CEO인 Dick Boer는 보고서의 머리말에 다음과 같이 밝혔다. “소비자가 건강한 삶을 영위할 수 있도록 힘을 실어주려는 우리의 포부는 지속적인 노력이 필요한 중요 장기 목표다. 우리는 봉사하는 지역 사회의 건강을 개선하는 데 도움을 주고 있지만, 함께 할 수 있는 일이 훨씬 많다는 것을 알고 있다. 2013년부터 시작되는 5개년 계획을 바탕으로 향후 5년 및 그 이상을 위해 이 분야에서 우리의 리더십을 강화할 것이다.”

CGF의 건강 및 웰니스 담당이사인 Sharon Bligh는 “올해 연례 보고서는 지역사회 차원에서 진행되고 있는 성과를 조명하고 있다”라며 “건강 및 웰니스 관련 의제를 만드는데 지속적인 노력을 기울이며, 소매업체와 소비재 제조업체를 포괄하는 유일한 글로벌 설문조사에서 데이터를 공유한 모든 CGF 회원사에 감사의 말을 전한다”라고 말했다. 이어 “유니레버의 영양 및 건강 운영 담당 수석관리자인 Mary Kearney의 측정 및 보고 작업 스트림 의장(Chair for the Measurement & Reporting work steam)으로서의 리더십에 감사드린다”면서 “우리는 회원들의 프로젝트가 그렇게 많은 수의 직원과 지역사회에 도달하게 된 것을 기쁘게 생각한다”라고 덧붙였다.

2018 Health & Wellness Progress Report(2018 건강 및 복지 향상 보고서) 다운로드[https://www.theconsumergoodsforum.com/wp-content/uploads/2018/02/2018-CGF-Health-Wellness-Progress-Report-1.pdf ]

국제소비재포럼(CGF) 소개
국제소비재포럼(Consumer Goods Forum, CGF[https://www.theconsumergoodsforum.com/ ])은 국제소비재산업을 위한 관행과 표준을 채택하도록 장려하는 회원 중심의 동등한 국제 업계 네트워크다. CGF 회원은 70개국에서 약 400개에 달하는 소매업체, 제조업체, 서비스 공급업체 및 기타 관계 단체의 CEO와 선임 경영진으로 구성된다. CGF는 지리, 규모, 제품 부문 및 양식 측면에서 업계의 다양성을 반영한다. 회원사 매출액을 합하면 3.5조 유로에 달하며, 회원사의 직원을 합하면 약 1천만 명에 달한다. 가치사슬까지 그 범위를 확대하면 이들이 제공하는 관련 일자리 수는 9천만 개에 달한다. CGF는 50명 이상의 제조업체와 소매업체 이사회로 구성된 위원회가 관리한다. 추가 정보는 웹사이트 http://www.theconsumergoodsforum.com에서 조회할 수 있다.

출처: 국제소비재포럼(Consumer Goods Forum)



New Report Shows More FMCG Companies Partnering With Communities to Address Local Health and Wellness Challenges

-- The Consumer Goods Forum reveals more companies are engaging with communities on health;
-- 85% of consumer goods companies say they have formed partnerships with community stakeholders;
-- 58% have participated in food bank programmes, distributing 180 million meals and donating over 77,400 tonnes of food;
-- Over 1.6 million employees participated in health and wellness programmes.

PARIS, February 27, 2018/PRNewswire/ -- The Consumer Goods Forum (CGF) has published a new report showing that more companies are engaging with their communities on health topics. The annual Health & Wellness Pillar Progress Report [https://www.theconsumergoodsforum.com/wp-content/uploads/2018/02/2018-CGF-Health-Wellness-Progress-Report-1.pdf ] highlights that last year there was a 26% rise in participation in health-related programmes amongst CGF members. The report is based on a survey of 83 CGF members, who generate a combined US$2.97 trillion in revenues.

(Logo: http://mma.prnewswire.com/media/556222/The_Consumer_Goods_Forum_Logo.jpg )

Community engagement has been a major focus for the FMCG sector over the last year, as 85% of consumer goods companies have formed partnerships with community stakeholders.

Over 1.6 million employees participated in health and wellness programmes. Employees form key groups within local communities and improving health in the workplace is also seen as a key step towards healthier communities.

Furthermore, nearly six in ten companies (58%) said they had been involved in food bank programmes, with 180 million meals distributed and in excess of 77,400 tonnes of food donated.

The Consumer Goods Forum's 'Collaboration for Healthier Lives' [https://www.theconsumergoodsforum.com/initiatives/health-wellness/key-projects/collaboration-for-healthier-lives/?utm_source=TCGF+News+Release&utm_campaign=7a2d7a48e7-2018-H&W-Progress-Report_PR_2018_02_27&utm_medium=email&utm_term=0_0efe68d81b-7a2d7a48e7- ] (CHL) initiative has pushed the issue of community health programmes and working with local public health authorities to the top of the agenda in the boardroom. The project, which aims to drive positive action within communities around the world, has encouraged FMCG companies to go out into communities and actively promote health and wellness.

In 2017, CHL initiatives have taken place in Colombia, Japan and the United States, and more are planned to be rolled-out this year in Costa Rica, Mexico and the United Kingdom. Activities have included distributing educational material in stores, engaging with local educational institutions, promoting the benefits of healthier choices and regular exercise through health fairs and free in-store health checks. As a result of these initiatives, local engagement is the major theme of this year's Health & Wellness Pillar report, emphasising the benefits of retailer and manufacturer collaboration.

The Health & Wellness report also demonstrated that product reformulation has been a continued focus over the last year. Just under nine in ten (88%) of companies said they had introduced products that had been formulated or reformulated to support healthier diets and lifestyles. There was also a 12% rise in the number of businesses that are cutting salt and sugar in their products.

The CGF Board Co-Sponsors Mark Schneider, CEO of Nestle S.A and Dick Boer, Ahold Delhaize President and CEO wrote in the foreword to the report: "Our ambition to empower consumers to lead healthier lives is an important long-term objective that requires sustained effort. We are helping to improve the health of the communities we serve, but we know that there is so much more we can do together. Building upon our initial five-year plan from 2013, we now intend to strengthen our leadership in this area for the next five years and beyond."

The Consumer Goods Forum's Director of Health & Wellness, Sharon Bligh, commented: "This year's annual report highlights the progress that's being made on a community level. I would like to thank all the CGF member companies, who have shared their data in the only such global survey covering both retailers and consumer goods manufacturers, for their continuous efforts to make the health and wellness agenda relevant. I also would like to thank Mary Kearney, Senior Manager - Nutrition & Health Operations at Unilever, for her leadership as Chair for the Measurement & Reporting work stream. We are delighted to see our members' projects reach such a large number of employees and communities".

Download 2018 Health & Wellness Progress Report [https://www.theconsumergoodsforum.com/wp-content/uploads/2018/02/2018-CGF-Health-Wellness-Progress-Report-1.pdf ]

About The Consumer Goods Forum
The Consumer Goods Forum ("CGF [https://www.theconsumergoodsforum.com/ ]") is a global, parity-based industry network that is driven by its members to encourage the global adoption of practices and standards that serves the consumer goods industry worldwide. It brings together the CEOs and senior management of some 400 retailers, manufacturers, service providers, and other stakeholders across 70 countries, and it reflects the diversity of the industry in geography, size, product category and format. Its member companies have combined sales of EUR 3.5 trillion and directly employ nearly 10 million people, with a further 90 million related jobs estimated along the value chain. It is governed by its Board of Directors, which comprises more than 50 manufacturer and retailer CEOs. For more information, please visit: http://www.theconsumergoodsforum.com.

Source: The Consumer Goods Forum

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


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