[PRNewswire] Comviva, Unified Digital Experience Platform (UDxP) 출시

입력 2018-11-07 15:10  

[PRNewswire] Comviva, Unified Digital Experience Platform (UDxP) 출시

-- 통신사의 변혁 여정을 가속화 하는 통합적인 디지털 서비스 제공 플랫폼
-- 소매와 기업 고객이 디지털 셀프 케어를 통해 여러 가지 서비스를 제어하고 관리하도록 지원

(뉴델리 2018년 11월 6일 PRNewswire=연합뉴스) 이동성 솔루션을 공급하는 글로벌 선도기업 Comviva[https://www.mahindracomviva.com/ ]가 강력하면서도 사용법이 간단한 Unified Digital Experience Platform (UDxP)[https://www.mahindracomviva.com/products/customer-value-management/mobilytix-unified-digital-experience-platform.htm ]을 출시했다. 이 플랫폼은 여러 채널에 걸쳐 마찰 없는 경험을 보장하는 한편, 고객에게 통합적이고 지능적인 자동화 서비스를 제공하도록 CSP를 지원함으로써 CSP의 디지털 서비스 여정을 가속화 한다.

(로고: https://mma.prnewswire.com/media/721519/Comviva_Logo.jpg )

통신서비스 사업자는 수많은 산업의 디지털화를 위한 근간을 제공해왔다. 그러나 정작 자사의 운영과 제품 및 서비스를 디지털화하는 데에는 느린 모습을 보인다. 그에 따라 통신서비스 사업자는 새로운 디지털 경제에서 소수 집단이 되면서, 시장점유율과 수익을 잃을 위험에 처했다. Comviva의 UDxP 플랫폼은 점점 디지털화되는 세상에서 통신사가 더욱 지속가능한 성장 경로를 걸을 수 있도록 촉진함으로써 가치 사슬을 높인다.

플랫폼 출시와 관련해 Comviva 고객 가치 솔루션 부사장 겸 임원 책임자 Amit Sanyal은 “오늘날과 같은 디지털 세상에서 통신사는 ARPU 감소와 OTT 증가라는 이중 위협 속에서 살아남기 위해 사업 모델을 재해석해야 한다”라며 “이처럼 변화하는 패러다임에서 디지털 셀프 케어는 통신사가 연결성에서 디지털 수요 이용으로 전환하는 데 일조할 것이다. 새로운 디지털 고객에게 편리성, 선택권 및 디지털 중심 사업의 기초를 바로 만족시키는 수단을 제공하는 UDxP 플랫폼을 출시하게 된 것은 매우 기쁜 일”이라고 말했다.

UDxP는 소매 및 기업 고객이 모바일, 웹, 스마트 워치, USSD 또는 SMS 같은 선호 채널에서 디지털 셀프 케어를 통해 여러 가지 서비스를 제어하고 관리하는 통합적인 디지털 플랫폼을 통해 통신사 서비스를 강화한다. AI와 머신 러닝 같은 신기술을 통해 디지털 셀프 케어에서 제공되는 높은 수준의 개인화는 통신사가 업계 와해요인에 비교되는 심층적이고 실천 가능한 통찰을 기반으로 더욱 높은 서비스 수준을 제공하도록 지원한다.

출시 기간의 단축이 디지털 서비스 제공의 중요한 전제조건인 만큼, Comviva의 UDxP 플랫폼은 사전에 구축된 셀프 케어 모듈을 비롯해 XSLT를 기반으로 하는 스마트 통합층까지 제공함으로써 효율적이고 신속한 통합을 통해 출시 기간을 단축시킨다. 덕분에 디지털 서비스 사업자는 사업 흐름을 저해시키지 않으면서 빠르고 효율적으로 서비스를 출시할 수 있다.

문의처:
Sundeep Mehta
이메일: pr@mahindracomviva.com

출처: Comviva



Comviva Launches Unified Digital Experience Platform (UDxP)

-- A consolidated digital services delivery platform to accelerate an operator's transformational journey
-- Empowers retail and enterprise customers to control and manage multiple services via digital self-care

NEW DELHI, November 6, 2018/PRNewswire/ -- Comviva [https://www.mahindracomviva.com/ ], the global leader in providing mobility solutions, has released a powerful, yet simple to use, Unified Digital Experience Platform (UDxP) [https://www.mahindracomviva.com/products/customer-value-management/mobilytix-unified-digital-experience-platform.htm ] that will accelerate a CSP's journey into digital services, by enabling them to deliver an integrated, automated, intelligent bouquet of services to customers, while ensuring a frictionless experience across channels.

(Logo: https://mma.prnewswire.com/media/721519/Comviva_Logo.jpg )

Telecom service providers have provided the backbone to digitization for many industries. However, they have been slow to digitize their own operations and offerings, putting them at risk of becoming minor players in the emerging digital economy, leading them to lose market share and revenues. Comviva's UDxP platform will help operators rise up the value chain by accelerating them on a more sustainable growth path in an increasingly digital world.

Speaking on the launch, Amit Sanyal, VP & Executive Head - Consumer Value Solutions at Comviva said, "In today's digital world, communications service providers have to reimagine their business models to survive the twin threat of decreasing ARPUs and increasing OTT threat. In this shifting paradigm, digital self-care will help service providers to drive the shift from connectivity to capitalizing on digital demand. We are excited to launch UDxP platform which provides the emerging digital customer with the convenience, choice and the means to instant gratification that are the cornerstones of a digitally driven business."

UDxP consolidates telecom offerings via an integrated digital platform which empowers retail and enterprise customers to control and manage multiple services through digital self-care on their preferred channel such as mobile, web, smart-watches, USSD or SMS. The high degree of personalization available on digital self-care through new technologies like AI and machine learning will allow operators to provide improved service levels based on deep actionable insights comparable to industry disruptors.

As faster time to market is an important pre-requisite for provisioning digital services, Comviva's UDxP platform provides pre-built self-care modules, as well as a smart integration layer-based on XSLT for ensuring faster time to market through efficient and rapid integrations. This allows the digital service provider to launch services quickly and efficiently, without disrupting business flows.

PR contact:
Sundeep Mehta
Email: pr@mahindracomviva.com

Source: Comviva

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(끝)


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