[PRNewswire] QNB, 중동·아프리카 지역 최고의 은행 브랜드로 선정

입력 2019-01-23 11:57  

[PRNewswire] QNB, 중동·아프리카 지역 최고의 은행 브랜드로 선정

-- 브랜드 가치, 미화 50.4억 달러 기록

(도하, 카타르 2019년 1월 22일 PRNewswire=연합뉴스) 중동·아프리카(Middle East and Africa, MEA) 지역 최대의 금융기관인 QNG 그룹이 Brand Finance가 작성하고 금융전문지 'The Banker'가 발표하는 연례보고서에서 다시 한번 MEA 지역 최고의 은행 브랜드로 선정됐다. QNB 그룹의 브랜드 가치는 미화 50.4억 달러에 달한다.

(사진: https://mma.prnewswire.com/media/808498/QNB_Group_Head_Office.jpg )

2018년에 미화 42억 달러를 기록한 QNB의 브랜드 가치는 전년 대비 19% 증가한 미화 50.4억 달러를 기록했으며, 이로 인해 전 세계 500대 은행 브랜드 중 61위의 순위를 유지했다.

MEA의 지역 브랜드 가치가 평균 9% 성장한 가운데, QNB 그룹의 브랜드는 MEA 지역에서 계속 시장 지배적인 입지를 유지하고 있다.

QNB 그룹은 긍정적인 전망을 바탕으로 AA+ 브랜드 경쟁력 등급을 재확인했으며, 이로써 카타르에서 브랜드 경쟁력 등급이 가장 높은 은행 브랜드가 됐다.

QNB의 BSI(Brand Strength Index)는 QNB의 강력한 재정 실적과 증가하는 국제적 풋프린트 덕분에 100점 만점에 79점으로 상승했다.

2020년까지 중동, 아프리카 및 동남아시아(Middle East, Africa, and Southeast Asia, MEASEA) 지역에서 굴지의 은행이 되고자 하는 비전을 통해, QNB 브랜드는 동남아시아에서 지속적인 성장세를 이어가고 있다.

QNB 그룹은 브랜드 참여 외에도 작년 동기 대비 순수익이 5% 증가한 QAR 138억(미화 38억 달러)을 기록하며, 2018년 말 기준으로 견실한 실적을 기록했다. 총자산은 6% 증가한 QAR 8,620억(미화 2,370억 달러)을 기록했는데, 이는 QNB 그룹이 달성한 최고의 성과이자, QNB 그룹 역사상 최고의 실적 중 하나다.

QNB 그룹 커뮤니케이션 사장 Yousef Darwish는 "우리 은행은 2018년 시행한 다수의 전략적 프로젝트 덕분에 브랜드를 강화하고, MEA 지역 최고의 은행 브랜드라는 순위를 지켰다"며, "QNB 브랜드는 계속 성장세를 이어가고 있으며, 이는 지역과 세계 시장에서 점유율을 높여가고자 하는 우리 은행의 열의와 더불어 우리 은행의 성장과 다각화를 보여주는 구체적인 성과"라고 말했다.

이어 Darwish 대표는 "QNB는 브랜드 이미지와 가치를 지속해서 구축하기 위한 창의적인 접근법 덕분에 고객에게 우수한 뱅킹 서비스와 상품을 제공하고자, 자사의 가치, 약속 및 우수성을 반영하며 수상 이력을 자랑하는 브랜드 플랫폼을 활용하고 있다"라고 덧붙였다.

또한, Darwish 대표는 "이 새로운 성과는 MEASEA 지역에서 굴지의 은행이 되고자 하는 2020 비전을 향한 견고한 재정 실적 덕분에, 우리 은행이 거둔 시장 주도적인 자본 비율과 빠르게 성장하는 국제적인 풋프린트를 보여주는 진정한 증거"라고 강조했다.

Brand Finance CEO David Haigh는 자신의 역할과 관련해 "QNB의 브랜드 가치에 반영된 높은 성장률은 'MEA 지역 최고의 은행 브랜드'라는 QNB의 입지를 강화시키는 것"이라면서 "QNB는 카타르에서 더 나은 고객 서비스를 제공하는 은행으로 찬사를 받는 한편, 여러 국제 성장 시장에서 브랜드 존재감을 구축하고, 몇 개의 유명한 국제 스포츠 스폰서십을 유지하고 있다"라고 말했다.

세계 굴지의 브랜드 사업 가치 평가 및 전략 컨설턴시인 Brand Finance는 파이낸셜 타임스가 발간하는 The Banker와 함께 매년 세계 최대 은행 순위인 'Brand Finance Banking 500'을 발표한다.

이 명단에서는 경쟁사 대비 각 브랜드의 강점, 위기 및 미래 잠재력을 벤치마킹 조사하고, 각 브랜드의 재정 경쟁력과 상품 제공을 요약 측정한 결과를 바탕으로 순위를 선정한다.

QNB 그룹은 자회사와 계열사를 통해 3개 대륙에 걸쳐 31개국 이상으로 확장했으며, 포괄적이고 발전된 제품과 서비스를 제공한다. 1,100개 이상의 지점에서 QNB의 총직원 수는 29,000명 이상이며, 4,400대가 넘는 ATM으로 구성된 ATM 네트워크를 운영하고 있다.

출처: QNB Group



QNB Most Valuable Banking Brand in Middle East and Africa With US $5.04bn

DOHA, Qatar, January 22, 2019/PRNewswire/ -- QNB Group, the largest financial institution in the Middle East and Africa (MEA), was recognized, once again, as the most valuable banking brand in the MEA with a brand value worth US $5.04 billion, according to the annual report prepared by Brand Finance and published by The Banker magazine.

(Photo: https://mma.prnewswire.com/media/808498/QNB_Group_Head_Office.jpg )

QNB's brand value grew to US $5.04 billion compared to US $4.2 billion in 2018, a 19% year-on-year increase, defending 61st place in the top 500 banking brands worldwide.

The Group's brand also continued to be market dominant in the MEA amid an average regional brand value increase of 9%.

The Group reaffirmed its AA+ brand strength rating with a positive outlook, making it the highest rated banking brand in Qatar.

QNB's Brand Strength Index (BSI) continues to increase to 79 out of 100, driven by its strong financial performance and growing international footprint.

The Group's brand continued to drive growth in Southeast Asia in support of its vision to become a leading bank in the Middle East, Africa, and Southeast Asia (MEASEA) by 2020.

In addition to its brand engagement, the Group delivered a solid set at the year-end of 2018 with a net profit of QAR 13.8 billion (USD 3.8 billion), up by 5% compared to same period last year. Total assets increased by 6% to reach QAR 862 billion (USD 237 billion), the highest ever achieved by the Group and one of the best set of results in QNB Group's history.

Mr. Yousef Darwish, General Manager of QNB Group Communications, said: "The strategic initiatives we have undertaken through 2018 have allowed us to strengthen our brand and maintain our ranking as the most valuable banking brand in the MEA. The QNB brand is on a continuous increase which provides a tangible indication of our growth and diversification, along with our keenness to secure a stronger share of the regional and global market."

"QNB enjoys an award-winning brand platform that reflects our values, commitment, and excellence to deliver outstanding banking services and products to customers thanks to our creative approach towards continuously building our brand image and values," Darwish added.

"This new achievement is a true testament to the Group's market leading capital ratios and strong growing international footprint, driven by a robust financial performance towards achieving our 2020 vision aimed at becoming a leading bank in the MEASEA region," Darwish concluded.

For his part, David Haigh, CEO of Brand Finance, commented:

"The impressive growth reflected in QNB's brand value cements its status as the Middle East and Africa's most valuable banking brand. QNB is to be commended for servicing its customers in Qatar better, whilst also developing the brand's presence across international growth markets and maintaining several high-profile global sporting sponsorships."

Brand Finance, the world's leading independent branded business valuation and strategy consultancy, is the company behind the Brand Finance Banking 500, a league table of the world's biggest banks published every year in collaboration with The Banker, a Financial Times publication.

Each brand is rated on the basis of benchmarking study of the brand's strength, risk and future potential relative to its competitors and the summary measures of the businesses' financial strength and delivery.

QNB Group's presence through its subsidiaries and associate companies extends to more than 31 countries across three continents providing a comprehensive range of advanced products and services. The total number of employees is more than 29,000 operating through more than 1,100 locations, with an ATM network of more than 4,400 machines.

Source: QNB Group

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


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