[PRNewswire] 푸마, 새로운 뉴욕시 플래그십스토어 개장

입력 2019-08-30 09:49  

[PRNewswire] 푸마, 새로운 뉴욕시 플래그십스토어 개장

-- 기술, 아트와 음악을 매끄럽게 결합하여 독특한 쇼핑 경험을 제공
-- 소비자들은 커스터마이제이션 스튜디오와 기술 기반의 참여 존에서 그들이 전에는 겪어본 적이 없는 쇼핑을 경험

(웨스트포드, 매사추세츠주 2019년 8월 29일 PRNewswire=연합뉴스) 푸마가 오늘 뉴욕시 5번가 609에서 북미 최초의 플래그십스토어를 연다. 첨단 기술과 제품에 초점을 맞춘 이 스토어에는 혁신적인 스포츠 참여 존, 커스터마이제이션 스튜디오와 인터넷으로 연결된 상품들을 통해 소비자들이 특별한 쇼핑을 경험하는 푸마 브랜드 몰입 공간이 있다. 이 스토어는 1,670㎡ 넓이의 쌍방향 소매 공간으로서 2개 층에 양면으로 꺾여 있는 49m 길이의 높이가 두 배인 첨단의 매장 전면을 갖추고 있다.

비외른 굴덴 푸마SE 최고경영책임자는 "푸마는 맨해튼 최고의 위치에 뉴욕시 최초의 플래그십스토어를 열어 우리가 미국과 전 세계 고객들 모두에 연결할 수 있게 할 것"이라며 "우리는 전 세계에서 가장 빠르게 움직이는 도시 중 한 곳에 투자하는 새로운 스토어를 통해 전 세계에서 가장 빠른 스포츠 브랜드를 추구하도록 할 것이다. 우리는 스포츠, 패션과 기술의 외연 확대를 약속하며 이 스토어는 이 약속에 대한 가장 최근의 의사 표현"이라고 말했다.

- 푸마는 유명 아티스트와 디자이너들과 협력하여 동사만의 PUMA x YOU 커스터마이제이션 스튜디오를 매장에 설치해왔다. 소비자들은 페인트, 딥, 염료, 패치워크, 자수, 3D 니트, 레이저 프린팅, 피닝, 업사이클링 소재와 다른 여러 창의적인 물질을 사용하여 푸마 신발, 의류와 액세서리를 개인적으로 커스터마이즈할 수 있다. 수 차이, 비우드, 마리아 잔코이, 밈 및 핀트릴과 같은 협업 파트너들 그리고 올해 말에 추가로 발표될 아티스트들을 포함하여 2주마다 새로운 아티스트의 상주가 시작된다.
- 커스터마이제이션의 제왕들과 함께 미국 노동절을 시작하는 동 스토어는 매장 고객들이 차이나타운 마켓의 최첨단 프린팅 기술을 사용하여 자신들의 푸마 의류, 신발과 액세서리를 커스터마이즈할 수 있는 차이나타운 마켓 유니버시티를 시작한다. 차이나타운 마켓 팀은 다양한 DIY 및 커스터마이제이션 기법에 대한 수업을 가짐으로써 창의성 있는 차세대들에 영감을 불러일으킨다. 푸마와의 협업을 통해 시작되는 프로그램인 차이나타운 마켓 유니버시티는 동 플래그십스토어 이외의 곳에서도 2020년까지 다양한 형식으로 진행된다.
- 자동차 스포츠에 대한 푸마의 오랜 헌신을 기억하는 소비자들은 동사의 브랜드 홍보대사 루이스 해밀턴과 애스턴 마틴 레드불 레이싱 드라이버 맥스 페르스타펜이 경주장 밖에서 훈련하기 위해 사용하는 것과 같은 전문가급 F1 레이싱 시뮬레이터에 뛰어 앉아 뉴욕시 도로를 가상으로 질주할 수 있다.
- 소비자들은 만일 축구가 그들의 스피드보다 빠르다면 산시로스타디움 경기장을 본뜬 매장 내 시뮬레이터에서 푸마 브랜드 홍보대사이며 프로 축구 선수인 앙투안 그리즈만과 로멜루 루카쿠의 가상 코치를 받으면서 최신 푸마 축구화를 테스트할 수 있다.
- 고객들은 푸마의 새로운 스토어 곳곳에 비치된 노발(NOBAL)사의 아이미러(iMirror)를 통해 제품들을 여러 가지 다른 색상과 스타일로 바꿔 볼 수 있다. RFID 제품은 거울을 통해 소비자가 입거나 신어 보는 아이템에 여러 가지 다른 색상과 스타일을 적용한다. 그 외에도 소비자들은 버튼을 눌러 거울에 필요한 사항을 매장 직원에게 알리고 매장 내 이벤트에 등록할 수 있다.
- 소비자들은 긴장을 풀고 스타디움 좌석에 앉아 농구 존에 있는 대형 스크린의 NBA2K 게임을 즐길 수도 있다. 농구 존에도 모든 제품에 부착된 QR 코드 등의 최첨단 기술이 적용될 예정이다.

밥 필리온 푸마노스아메리카 사장은 "푸마의 북미 사업은 견실한 성장을 지속하고 있으며 이 새로운 스토어는 이 중요한 시장에 대한 우리의 약속을 재확인하는 것"이라면서 "이 아이코닉한 도시를 경험하기 위해 오는 방문객들에서부터 여기에 평생 살고 있는 뉴요커들에 이르기까지 우리의 '늘 더 빠른' 멘탈리티에 맞는 활기차고 다양한 커뮤니티에 매장을 열게 되어 무척 기쁘다"라고 말했다.

일 년 내내, 이 뉴욕 플래그십스토어에는 선정된 브랜드 홍보대사들과 운동선수들이 디자인한 독점 컬렉션이 비치되며 뉴욕시의 정수를 보여주는 특별한 이벤트와 체험 행사들이 열린다. 본 플래그십스토어는 라이프스타일, 농구, 자동차 스포츠, 골프, 공연, 축구와 아동용품 등 모든 푸마 제품을 취급한다.

소비자들은 8월 29일부터 9월 2일까지 진행될 그랜드 오프닝 주말 동안 동 스토어의 특별 판매 행사 그리고 매장 내 공연, 피트니스 활동과 오프닝 주말에만 실시하는 상품 판매 행사들을 경험할 수 있다.

푸마 5번가 스토어는 월요일 - 일요일 오전 10시 - 오후 8시에 연다. 상세 정보가 필요할 경우 puma.com을 방문하기 바란다.

미디어 연락처
Melissa Garbayo - 푸마 북미 홍보 담당 - melissa.garbayo@puma.com

푸마
푸마는 신발, 의류 및 액세서리를 디자인, 개발, 판매 및 마케팅하는 전 세계 최고의 스포츠 브랜드 중 하나이다. 70년 동안, 푸마는 전 세계의 가장 빠른 운동선수들을 위해 빠른 제품들을 개발함으로써 스포츠와 문화가 앞으로 나아가도록 끊임없이 노력해왔다. 푸마는 축구, 러닝 및 트레이닝, 농구, 골프와 자동차 스포츠와 같은 카테고리의 기능성 제품과 스포츠를 즐기는 라이프스타일 제품들을 공급한다. 동사는 유명 디자이너 및 브랜드들과의 협업을 통해 거리 문화와 패션에 스포츠적인 매력을 구현하고 있다. 푸마 그룹은 푸마, 코브라골프와 스티흐트 브랜드를 소유하고 있다. 동사는 120개 이상의 나라에서 제품을 유통하고 있으며 전 세계 직원 수는 1만3천 명 이상이고 독일 헤르초게나우라흐에 본사가 있다. 상세 정보가 필요할 경우 http://www.puma.com을 방문하기 바란다.

사진 - https://mma.prnewswire.com/media/967075/PUMA__5th_Ave_NYC.jpg
PUMA's new NYC flagship store seamlessly integrates technology, art, and music for a one-of-a-kind retail experience

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/967076/PUMA_Logo.jpg

출처: 푸마(PUMA)




PUMA's New NYC Flagship Store Seamlessly Integrates Technology, Art, And Music For A One-Of-A-Kind Retail Experience

-- CUSTOMIZATION STUDIO AND TECH-DRIVEN ENGAGEMENT ZONES PROVIDE CONSUMERS A SHOPPING EXPERIENCE UNLIKE ANYTHING THEY'VE SEEN BEFORE

WESTFORD, Massachusetts, Aug. 29, 2019 /PRNewswire/ -- PUMA opens the doors to its first-ever North American flagship store today, located at 609 Fifth Avenue in New York City. With a focus on cutting-edge technology and products, the store showcases an immersive PUMA brand space―offering consumers a unique shopping experience through innovative sports engagement zones, a customization studio and digitally connected offerings. The store features 18,000 square feet of interactive retail space spanning two floors, with state-of-the-art double-height storefronts across 160 feet of wraparound frontage.

"PUMA is thrilled to open its first flagship in New York City, in a prime Manhattan location, that will allow us to connect with both our U.S. and international customers," said Bjoern Gulden Chief Executive Officer of PUMA SE. "I believe investing in this new store―in one of the fastest paced cities in the world―will help us in our pursuit to be the fastest sports brand in the world. We're committed to pushing the boundaries of sports, fashion and technology, and this store is the latest manifestation of that commitment."

- PUMA has partnered with renowned artists and designers to bring its exclusive PUMA x YOU customization studio to the store. Consumers can customize and personalize PUMA footwear, apparel and accessories using paints, dips, dyes, patchwork, embroidery, 3D-knitting, laser printing, pinning, material upcycling, and many other creative mediums. New artist residencies begin every two weeks ― including collaboration partners like Sue Tsai, BWOOD, Maria Jahnkoy, Meme. and Pintrill, with additional artists announced later this year.
- Beginning Labor Day weekend with the kings of customization, the store will launch Chinatown Market University, where store patrons will be able to customize their PUMA apparel, footwear and accessories using Chinatown Market's state-of-the-art printing technology. The Chinatown Market team will also be teaching classes around various DIY and customization methods to help inspire the next generation of creatives. Beyond the flagship store, Chinatown Market University, a program being launched in collaboration with PUMA, will pop up in various forms through 2020.
- Highlighting PUMA's longstanding commitment to motorsports, consumers can hop into professional-grade F1 racing simulators and virtually race down the streets of New York City ― the same ones the company's brand ambassador Lewis Hamilton and Aston Martin Red Bull Racing driver Max Verstappen use to train when they're not on the track.
- If soccer is more their speed, consumers can test the latest PUMA boots on the in-store simulator that mimics the pitch of San Siro Stadium, all the while being virtually coached by PUMA brand ambassadors and professional footballers Antoine Griezmann and Romelu Lukaku.
- Within PUMA's new store, customers can view products in alternate colors and styles through iMirror by NOBAL placed throughout the store. Mirror allows RFID product to bring up alternative selections based on the item the consumer tries on. In addition, consumers can press a button to notify an associate they need help at the mirror and sign up for in-store events.
- Consumers can kick back and enjoy the stadium seating and large screen NBA2K gaming experience in the basketball zone as well. The basketball zone is also going to feature state-of-the-art technology including QR codes located on all products.

"PUMA continues to see solid growth within North America and this new store reaffirms our commitment to this important market," said Bob Philion, President of PUMA North America. "From visitors that come to experience this iconic city, to lifelong New Yorkers, we're excited to open our doors in a vibrant and diverse community that aligns with our 'Forever Faster' mentality."

Throughout the year, the New York flagship will also feature exclusive collections designed by select brand ambassadors and athletes, and host unique events and experiences authentic to New York City. The flagship store will carry the full range of PUMA products including lifestyle, basketball, motorsport, golf, performance, soccer and kids.

Consumers can experience the store's unique offerings during the grand opening weekend, August 29 through September 2, with events which include in-store performances, fitness activations and exclusive opening weekend merchandise.

The PUMA Fifth Avenue store will be open Monday - Sunday 10 a.m. - 8 p.m. For more information please visit puma.com.

MEDIA CONTACT
Melissa Garbayo - NORTH AMERICA PR - PUMA - melissa.garbayo@puma.com

PUMA
PUMA is one of the world's leading Sports Brands, designing, developing, selling and marketing footwear, apparel and accessories. For 70 years, PUMA has relentlessly pushed sport and culture forward by creating fast products for the world's fastest athletes. PUMA offers performance and sport-inspired lifestyle products in categories such as Football, Running and Training, Basketball, Golf, and Motorsports. It collaborates with renowned designers and brands to bring sport influences into street culture and fashion. The PUMA Group owns the brands PUMA, Cobra Golf and stichd. The company distributes its products in more than 120 countries, employs more than 13,000 people worldwide, and is headquartered in Herzogenaurach/Germany. For more information, please visit http://www.puma.com.

Photo - https://mma.prnewswire.com/media/967075/PUMA__5th_Ave_NYC.jpg
PUMA'S new NYC flagship store seamlessly integrates technology, art, and music for a one-of-a-kind retail experience

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/967076/PUMA_Logo.jpg

Source: PUMA

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>

관련뉴스

    top
    • 마이핀
    • 와우캐시
    • 고객센터
    • 페이스 북
    • 유튜브
    • 카카오페이지

    마이핀

    와우캐시

    와우넷에서 실제 현금과
    동일하게 사용되는 사이버머니
    캐시충전
    서비스 상품
    월정액 서비스
    GOLD 한국경제 TV 실시간 방송
    GOLD PLUS 골드서비스 + VOD 주식강좌
    파트너 방송 파트너방송 + 녹화방송 + 회원전용게시판
    +SMS증권정보 + 골드플러스 서비스

    고객센터

    강연회·행사 더보기

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    이벤트

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    공지사항 더보기

    open
    핀(구독)!