[PRNewswire] 투미, 지속가능성을 통해 혁신의 유산을 구축

입력 2020-07-02 09:33  

[PRNewswire] 투미, 지속가능성을 통해 혁신의 유산을 구축

(뉴욕 2020년 7월 1일 PRNewswire=연합뉴스) 최고 품질의 제품을 생산해온 유산을 갖고 있는 유수의 국제 여행 및 라이프스타일 브랜드 투미는 오늘 중요한 것을 보호한다는 자신의 사명 안에서 다음 스텝을 밟는다. 투미는 알파브라보와 드보 컬렉션의 여러 제품뿐만 아니라 재활용 소재로 만든 동 브랜드 최초의 여행 컬렉션 머지의 출시를 통해 견고함을 위해 디자인하고 지속가능한 소재를 도입함으로써 지구에 대한 동사의 영향을 최소화할 것임을 약속한다. 이 신제품들은 스타일이나 품질을 희생하지 않고도 지구를 위해 긍정적인 선택을 할 수 있는 옵션을 소비자들에게 제공한다.

빅터 산즈 투미 크리에이티브디렉터는 "여행자들이 다음 여정을 시작할 적기가 왔을 때, 우리의 약속은 그들의 귀중품뿐만 아니라 그들이 보기 위해 여행하는 세계도 보호한다는 것"이라면서 "투미 브랜드는 태어날 때부터 혁신적이지만 우리는 선택에 의해 지속가능해질 수 있다. 그렇기에, 우리는 사람들이 존경과 보살핌을 통해 대우받는다는 것을 명확히 하는 동시에 혁신 제품을 디자인하고 지구를 보호하는 프로세스를 만들 것을 약속한다"고 말한다.

투미는 더 지속가능한 미래를 구축하기 위해 헌신하며 동사 비즈니스의 모든 측면에서 지속가능성의 중요함을 강조하는 프로그램을 만들어왔다. 동사가 초점을 맞추고 있는 것은 다음과 같다.

- 혁신적인 제품: 투미는 오래가도록 제작된 제품을 디자인하고 재활용 소재를 적용함으로써 98만 개 이상의 플라스틱병을 매립지로부터 제품 소재로 전환.
- 카본 액션: 탄소 집약도를 15% 줄이는 노력과 함께 2025년까지 100% 신재생 에너지로 전환.
- 공급 체인 활성화: 소재 공급사로 하여금 공정과 책임감 있는 비즈니스에 대한 투미의 기준에 맞추도록 요구.
- 사람들에 초점: 전 세계 투미 팀에 안전한 작업 환경을 마련해 주고 최선의 기회, 문화와 지원을 제공. 다양성과 포용이 브랜드 지속가능성 약속의 핵심 기둥.

투미의 여정은 사람들의 힘으로 나간다. 그들은 자신들의 열정과 헌신을 통해 동 브랜드 최대의 자산이 된다. 투미는 사람들에 초점을 맞추는 기업으로써 직원들의 성공에 투자하고 힘이 되는 작업 환경을 조성함으로써 전체 직원들에게 의미 있는 기회를 제공한다. 멀거나 가까운 모든 곳의 커뮤니티에 긍정적인 영향을 끼친다는 것이 투미 지속가능성 노력의 핵심이다. 투미는 훌륭한 자선 파트너들과 협력함으로써 전 세계에서 오래 가고 지속가능한 변화를 만들기 위해 힘든 여정이 더 나은 장소로 이어지도록 노력하고 있다.

장 드시코 투미노스아메리카 제너럴 매니저는 "우리는 비즈니스를 성장시키고 모든 과정에서 진실된 작업을 분명히 해나가는 여정을 계속하고 있다"면서 "나는 이 회사에 10년 이상 일하면서 우리가 거쳐온 긍정적인 진화를 직접 봐왔기 때문에 목표를 둔 행동을 하면서 계속 앞장서서 이끌게 되어 스릴을 느낀다. 우리는 하나의 브랜드로서 우리가 파는 제품을 뛰어넘어 세상에 대한 책임, 가장 중요하게는 사람들과 지구에 대한 책임을 갖고 있다고 믿는다"고 말한다.

내구성에 대한 투미의 약속은 동 브랜드가 시작된 이래 그 DNA 안에 존재해왔다. 제품이 판매된 이후 그 전체 라이프스팬에 초점을 맞추기 때문에, 지속가능성에 대한 노력은 재활용 소재를 쓰는 것에 멈추지 않는다. 투미는 가치가 전보다 더 중요해졌기 때문에 수선의 용이성을 제품 디자인에 의도적으로 설계해 넣어 훨씬 더 오래 가지고 다닐 수 있는 백을 만든다. 그 외에도, 투미 백들은 전 세계의 광범위한 수선 네트워크를 통해 계속 여행을 다닐 수 있으며 매립지에 주는 영향을 더욱 최소화하고 있다.

크리스틴 라일리 밀러 지속가능성 담당 디렉터는 "우리는 내구성을 위해 디자인하고 모든 소재를 가차없이 테스트하며 최고 품질에 대한 약속을 유지하고 있다"면서 "투미는 지속가능 프로그램의 일환으로 전체 비즈니스에서 변화를 계속 만들어 감으로써 기후 변화에 대한 우리의 영향을 최소화할 것이다. 우리가 진행하는 30가지의 엄격한 테스트를 거친 재활용 PET의 견고한 기능 하나만을 가지고도 우리는 고객들에 대한 타협 없이 책임을 지는 소재를 사용하며 우리가 여행하기 좋아하는 이 지구를 보호한다는 약속을 유지할 수 있다"고 말한다.

지속가능한 제품
거칠지만 세련된 알파브라보와 건축학적으로 디자인한 드보의 다양한 제품뿐만 아니라 가볍지만 질긴 투미의 머지 컬렉션은 버려진 플라스틱에 두 번째의 삶을 주는 동시에 동 브랜드의 내구성의 기풍을 반영하는 소재가 그 특징이다. 재활용 소재로 만든 투미의 2020년 봄철 제품들만으로도 39만 5천개 이상의 플라스틱병들을 매립지로부터 제품으로 전환시켰다.

머지의 재활용 PET 라이닝은 플라스틱병을 사용함으로써 그 병들이 매립지에서 삶을 마치는 것을 막았다. 그리고 동 제품의 외부 원단은 현대 여행에 이상적인 튼튼한 직물의 새로운 형태가 주어질 때까지는 매립지로 향할 운명이었던 잉여 나일론으로 만들어졌다. 그와 비슷하게, 알파브라보와 드보 제품들의 바디 원단은 기업체가 사용한 후의 재활용 나일론으로 구성되었으며 라이닝은 소비자가 사용한 후의 재활용 플라스틱병으로 만들어졌다.

투미 최초의 지속가능한 러기지 컬렉션 , 머지 컬렉션
- 바디 원단: 기업체 사용 후의 재활용 나일론
- 라이닝: 소비자 사용 후의 rPET
- 초도 생산으로 전환된 플라스틱병의 수: 214,000

재활용 소재로 만든 알파브라보 제품
- 바디 원단: 기업체 사용 후의 재활용 나일론
- 라이닝: 소비자 사용 후의 rPET
- 초도 생산으로 전환된 플라스틱병의 수: 172,800

재활용 소재로 만든 드보 제품
- 바디 원단: 기업체 사용 후의 재활용 나일론
- 라이닝: 소비자 사용 후의 rPET
- 초도 생산으로 전환된 플라스틱병의 수: 8,600

투미
1975년에 설립된 투미는 세계적인 수준의 비즈니스 및 여행 필수품을 만들어 왔으며 동 제품들은 여행의 모든 측면을 업그레이드하고 단순화하며 아름답도록 디자인된다. 당사는 독창성에 완벽한 기능성을 결합한 제품을 통해 자신의 열정을 추구하는 여행자와 개척자들의 평생 파트너로서 그들의 여정을 지원한다고 다짐하고 있다. 동 브랜드는 전 세계적으로 75여개 국가의 2천개 이상의 판매점에서 판매 중이다. 투미에 대한 상세 정보가 필요할 경우 www.TUMI.com을 방문하기 바란다.

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TUMI Logo

출처: 투미(TUMI)



TUMI Builds On Legacy Of Innovation Through Sustainability

NEW YORK, July 1, 2020 /PRNewswire/ -- With a heritage of producing the highest quality products, today TUMI, the leading international travel and lifestyle brand, takes the next step in its mission to protect what matters. TUMI is committed to minimizing its impact on the planet by designing for durability and introducing sustainable materials with the launch of Merge, the brand's first travel collection made with recycled materials, as well as select styles within the Alpha Bravo and Devoe collections. These new products give consumers the option to make a positive choice for the planet without compromising style or quality.

"When the time is right for travelers to embark on their next journey, our promise is to protect not only their treasured personal items, but also the world they travel to see," says Victor Sanz, TUMI's Creative Director. "The TUMI brand is innovative by nature, but we are sustainable by choice. And as such, we are committed to designing innovative products and manufacturing processes that take care of our planet, while ensuring that our people are treated with respect and care."

TUMI is dedicated to building a more sustainable future and has created a program that underscores the importance of sustainability throughout every aspect of its business. It focuses on:

- Innovative Products, by designing products that are built to last and adopting recycled materials, TUMI has diverted more than 980,000 plastic bottles from landfills;
- Carbon Action, working to reduce carbon intensity by 15% and transition to 100% renewable energy by 2025;
- Thriving Supply Chain, requiring suppliers to meet TUMI's standards of fair and responsible business; and
- People Focused, providing the global TUMI team with safe working environments and offering the best opportunities, culture and support. Diversity & Inclusion is a key pillar of brand's sustainability pledge.

TUMI's journey is powered by people. Their passion and dedication make them the brand's greatest asset. As a people-focused business, TUMI provides meaningful opportunities for all employees by investing in their success and creating a supportive working environment. Making a positive impact on communities both near and far is a key part of TUMI's sustainability efforts. By working with exceptional charity partners, TUMI strives to make tough journeys lead to better places in order to create lasting and sustainable change globally.

"We are continually on a journey, growing our business and ensuring we work with integrity every step of the way," says Jean DeCicco, General Manager TUMI North America. "Being with the company for more than ten years, I've seen firsthand the positive evolution we've gone through, and I'm thrilled to continue leading forward with targeted action. As a brand, we believe we have a responsibility to the world beyond the products we sell, most importantly to our people and our planet."

TUMI's commitment to longevity has been a part of the brand's DNA since the very beginning. With a focus on the full lifespan of the product after it is sold, sustainability doesn't stop at utilizing recycled materials. Because value is more important than ever, TUMI purposefully engineers reparability into product design, creating bags that can be carried for even longer. Additionally, an extensive global repair network helps to ensure that TUMI bags stay on the road, further minimizing impact on landfills.

"We design and test all our materials relentlessly for durability and remain committed to the highest quality," says Christine Riley Miller, Director of Sustainability. "As part of our sustainability program, TUMI will continue to make changes across our business to minimize our impact on climate change. The robust performance of recycled PET alone - meeting all of our 30 rigorous tests - enables us to use responsible materials with no compromise for our customers and uphold our commitment to protecting the planet we love to travel."

Sustainable Products
TUMI's lightweight yet durable Merge collection, as well as select styles from rugged yet refined Alpha Bravo, and architecturally designed Devoe, feature materials that reflect the brand's ethos of longevity while giving unwanted plastics a second life. TUMI's Spring 2020 products made with recycled materials have alone diverted more than 395,000 plastic bottles from landfills.

Merge's recycled PET lining uses plastic bottles, preventing them from ending up in landfill. And its outer body fabric is made from surplus nylon - also destined for landfills until it's given new form as a hardworking textile ideally suited to modern travel. Similarly, styles within Alpha Bravo and Devoe are made with body fabric comprised of post-industrial recycled nylon and lining made from post-consumer recycled plastic bottles.

Merge Collection, TUMI's first sustainable luggage collection
- Body Fabric: post-industrial recycled nylon
- Lining: post-consumer rPET
- Bottles diverted on initial production: 214,000

Alpha Bravo Styles, made with recycled materials
- Body Fabric: post-industrial recycled nylon
- Lining: post-consumer rPET
- Bottles diverted on initial production: 172,800

Devoe Styles, made with recycled materials
- Body Fabric: post-industrial recycled nylon
- Lining: post-consumer rPET
- Bottles diverted on initial production: 8,600

About TUMI
Since 1975, TUMI has been creating world-class business and travel essentials, designed to upgrade, uncomplicate, and beautify all aspects of life on the move. Blending flawless functionality with a spirit of ingenuity, we're committed to empowering journeys as a lifelong partner to movers and makers in pursuit of their passions. The brand is sold globally in over 75 countries with upwards of 2,000 points of sale. For more about TUMI, visit www.TUMI.com.

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TUMI Logo

Source: TUMI

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


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