[PRNewswire] 소다스트림, 패리스 힐턴 통해 만우절 농담 전해

입력 2017-04-03 15:12  

[PRNewswire] 소다스트림, 패리스 힐턴 통해 만우절 농담 전해

-- 전 세계 최대의 소다수 회사가 플라스틱병과 그로 인한 오염을 해결하기 위해 상수도 사용과 건강한 물을 만드는 소다스트림을 옹호하는 "나노드롭"을 시작



[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.



(에어포트시티, 이스라엘 2017년 4월 3일 PRNewswire=연합뉴스) 전 세계 최대의 소다수 회사인 소다스트림인터내셔널(SodaStream International Ltd.[http://www.sodastream.com/ ] (나스닥: SODA))은 오늘날 가장 유명한 텔레비전 스타이자 언론의 관심을 끄는 인물로 기업가이기도 한 패리스 힐턴을 재미로 등장시킨 새로운 만우절 마케팅 캠페인인 나노드롭을 만든 회사는 자신임을 오늘 발표했다. 이 캠페인을 통해 일회용 플라스틱 생수병으로 인한 오염으로 골치를 썩이고 있는 지구의 환경 재앙에 주목하게 한다.



사진 - https://mma.prnewswire.com/media/485070/SodaStream_Paris_Hilton.jpg



동영상을 보려면 www.nanodrop.org을 방문하기 바란다.



소다스트림의 나노드롭 캠페인은 패리스 힐턴이 출연한 익살스러운 동영상 콘텐츠로 구성되는데 그녀는 자신이 설립한 '패리스 힐턴 플라스틱오염해결연구소'(PHIPPS)가 최근 발명한 제품인 '고농축 소다수'인 나노드롭을 선전하기 위해 이 동영상에 등장한다. 이 동영상에서 힐턴은 플라스틱 오염의 유해성을 목격한 뒤 이를 해결하기 위해 자신의 역량을 동원하여 행동에 나서게 된 사연을 설명한다. 동영상은 힐턴과 그녀가 이끄는 PHIPPS 과학자들이 보통의 물보다 5,000배 더 농축된 혁명적인 새로운 물을 발명하게 된 경위를 설명한다. 힐턴은 지구를 오염시키는 플라스틱 물병을 무겁게 들고 다닐 필요 없이 나도드롭 한 방울만 마시면 사람이 건강을 유지할 수 있다고 말한다. 나노드롭 한 방울은 한잔의 물과 같으며 이를 꾸준히 마시게 될 경우 한 사람이 매년 사용하는 최대 1,500개의 플라스틱병을 절감할 수 있다는 것이다.



나노드롭의 공식 웹사이트에 실린 최초의 농담에 이은 후속 "공개" 동영상에는 계산상의 "사소한" 실수로 인해 물 발명의 문제들이 발생한다는 추가 해설이 나온다. 힐턴은 풍자를 공개하면서도 소다스트림이 실제로는 플라스틱병 오염으로 인한 유해성과 무거운 물병을 들고 다니는 불편함 없이 건강한 식수 생활을 달성해 주는 훌륭한 기업임을 설명한다.



브랜드를 창조하는 기업가이자 비즈니스우먼인 힐턴은 본 캠페인을 위한 완벽한 홍보대사로서 소다스트림이 선정했다. 그녀 자신도 소다스트림 애호가로서 "이 캠페인은 모든 사람이 더 나은 선택을 하고 건강하고 지속가능한 삶의 방식을 유지하도록 해주는 아주 중요한 메시지를 재미있게 전달하기 때문에 캠페인 작업에 즐겁게 참여했다"고 설명하면서 "나는 건강을 유지하고 좋은 물을 마시는 새로운 방식에 늘 개방적인데, 우리가 매일 마시는 식수가 중요하다는 사실은 분명하지만, 우리가 소다스트림을 통해 훌륭한 대체 방법을 가지게 될 경우 플라스틱병에 든 물을 집에서 마실 필요가 없게 된다"고 첨언했다.



본 캠페인은 크리에이티브 에이전시인 앨런비컨셉트하우스가 제작했으며 동영상 감독은 오하브 플란츠였다. 공개에 앞서 만우절 농담에 신뢰감을 주기 위해 만우절 며칠 전 나노드롭 웹사이트와 페이스북 페이지를 시작했다. 이 플랫폼에는 소다스트림과의 연결성은 감추면서도 가상의 기업과 곧 공개될 제품에 대한 정보가 실려 있다. 이 판타지 제품에 신뢰도를 더 하기 위해 와이즈만연구소의 극소전자공학 분야 전문가인 론 나먼 교수가 등장하여 나노드롭을 지원한다고 말했다. 나먼 교수는 이 연구와 혁명적인 제품을 보증하면서 이 물이 "나노 기술 분야의 중요한 진전을 의미할 수도 있다"고 말했다.



소다스트림인터내셔널의 글로벌마케팅 담당 VP인 마티 야하브는 "식수를 위해 수돗물과 소다스트림 소다수 메이커를 사용함으로써 소비자들은 손쉽고 경제적인 솔루션을 갖게 되며 이를 통해 병을 집에 가져와 지구를 오염시키지 않게 된다"면서 "우리는 패리스 힐턴을 등장시킨 멋진 캠페인을 통해 재미있고 유쾌하게 이 이슈를 주목하도록 만들었다. 수많은 전 세계 소비자들이 소다스트림을 사용하고 있으며 당사는 더 많은 사람이 플라스틱병으로부터 지구를 구하는 일에 우리와 함께하기를 희망한다"고 말했다.



소다스트림

소다스트림은 전 세계 최대의 소다수 회사이며 업계를 선도하는 소다수 메이커의 제조사이자 유통 기업이다. 우리는 소비자들이 보통의 수돗물을 손쉽게 소다수로 만들고 수초 내에 소다수의 맛을 낼 수 있게 해준다. 보통의 물을 마시는 재미와 기쁨을 주는 물로 바꿔줌으로써 소다스트림은 소비자들이 더 많은 물을 섭취하도록 한다. 소다수 메이커는 병과 캔에 들어 있는 탄산 음료수를 마시는 소비자들에게 차별화되고 혁신적인 솔루션을 제공한다. 본 제품은 건강과 웰빙을 촉진하며 환경친화적이고 가성비가 높으며 커스터마이즈 가능하고 사용이 재미있다. 45개 국가에 있는 80,000개 이상의 소매점에서 구매할 수 있다. 소다스트림의 어떻게 물을 훌륭하게 만드는지 더 상세하게 알고 싶으면 페이스북[https://www.facebook.com/SodaStream ], 트위터[https://twitter.com/SodaStreamUSA ], 핀터레스트[https://kr.pinterest.com/sodastreamusa/ ], 인스타그램[https://www.instagram.com/sodastreamusa/ ]과 유튜브[https://www.youtube.com/user/SodaStreamGuru ]에서 소다스트림을 팔로우하고 www.sodastream.com을 방문하기 바란다.



로고 - https://mma.prnewswire.com/media/439972/SodaStream_International_Logo.jpg



출처: 소다스트림인터내셔널(SodaStream International Ltd.)



SodaStream Reveals April Fools' Day Prank With Paris Hilton



-- The World's Largest Sparkling Water Brand Launches "NanoDrop" To Advocate Using Tap Water And SodaStream For Healthy Hydration Instead Of Plastic Bottles And The Pollution They Bring



AIRPORT CITY, Israel, April 3, 2017 /PRNewswire/ -- SodaStream International Ltd. [http://www.sodastream.com/ ] (NASDAQ:SODA), the world's No. 1 sparkling water brand, announced today that it was the brand behind NanoDrop; a fun new April Fools' marketing campaign featuring one of today's most recognizable television and media personalities and entrepreneurs, the iconic Paris Hilton. The campaign brings attention to the environmental scourge our planet faces due to pollution from single use plastic water bottles.



Photo - https://mma.prnewswire.com/media/485070/SodaStream_Paris_Hilton.jpg



To see the video, visit: www.nanodrop.org



The SodaStream NanoDrop campaign features humorous video content starring Paris Hilton, who appears to debut the latest invention from her very own 'Paris Hilton Institute of Plastic Pollution Solutions' (PHIPPS): NanoDrop, 'a highly condensed sparkling water.' In the video, Hilton describes how witnessing the harmful effects of plastic pollution has driven her to use her influence to take action. The video explains how Ms. Hilton and her team of PHIPPS scientists created a revolutionary new water product - 5000 times more hydrating than regular water. Ms. Hilton points out that only one drop of NanoDrop is necessary to maintain a healthy level of hydration, whilst cutting out the need to carry heavy plastic bottles that pollute our planet. As each drop is equal to one glass of water, regular use of the product should save up to 1,500 plastic bottles per person every year.



A follow up "reveal" video to the initial prank, housed on the official NanoDrop website, furthers the narrative and explains that a "slight" error in calculation has caused some hydration problems. Revealing the satire, Hilton explains that, in fact, SodaStream is a great way to achieve healthy hydration without harmful plastic bottle pollution and the inconvenience of lugging heavy bottles of water.



As a brand-launching entrepreneur and businesswoman, Hilton was chosen by SodaStream as the perfect ambassador for the campaign. A SodaStream enthusiast herself, Hilton stated, "I loved working on this campaign as it delivers a really important message in a funny way that empowers everyone to make better choices and promotes a healthier and sustainable way of life." She continued, "I'm always open to new ways to stay healthy and hydrated, but while it's clear that getting our daily water intake is important, carrying home plastic bottles in the process is unnecessary when we have a great alternative in SodaStream."



The campaign was produced by creative agency Allenby Concept House and the videos were directed by Ohav Flantz. To create a sense of credibility around the April Fool's prank prior to the reveal, a NanoDrop website and Facebook page were launched in the days leading up to April Fools' Day. The platforms featured information on the fictional company and details on the soon-to-be-revealed product, while hiding the SodaStream connection. To add credentials to the fantasy product, Professor Ron Naaman from the Weizmann Institute of Science and an expert in the field of Molecular Electronics showed his support of NanoDrop. Endorsing the research and the revolutionary product, Professor Naaman stated that it "may represent an important advanced leap in the field of Nano technology."



"Using fresh tap water and a SodaStream sparkling water maker to stay hydrated is an easy and economical solution for consumers - one that doesn't involve lugging bottles home or polluting the planet," said Matti Yahav, VP Global Marketing, SodaStream International. "We brought Paris Hilton and an edgy campaign to help us draw attention to the issue in a way that is fun and entertaining. Millions of consumers are using SodaStream worldwide and we hope millions more will join us in saving our planet from plastic bottles."



About SodaStream

SodaStream is the No. 1 sparkling water brand in the world and the leading manufacturer and distributor of Sparkling Water Makers. We enable consumers to easily transform ordinary tap water into sparkling water and flavoured sparkling water in seconds. By making ordinary water fun and exciting to drink, SodaStream helps consumers drink more water. Sparkling Water Makers offer a highly differentiated and innovative solution to consumers of bottled and canned carbonated soft drinks. The products promote health and wellness, are environmentally friendly, cost effective, and are customizable and fun to use. Products are available at more than 80,000 retail stores across 45 countries. To learn more about how SodaStream makes water exciting and follow SodaStream on Facebook [https://www.facebook.com/SodaStream ], Twitter [https://twitter.com/SodaStreamUSA ], Pinterest [https://www.pinterest.com/sodastreamusa/ ], Instagram [https://www.instagram.com/sodastreamusa ] and YouTube [https://www.youtube.com/user/SodaStreamGuru ], visit www.sodastream.com.



Logo - https://mma.prnewswire.com/media/439972/SodaStream_International_Logo.jpg



Source: SodaStream International Ltd.

(끝)





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