[PRNewswire] 마스 CEO, 글로벌 비즈니스의 '고장난' 엔진을 고쳐야 한다고 말해

입력 2017-09-06 18:37  

[PRNewswire] 마스 CEO, 글로벌 비즈니스의 '고장난' 엔진을 고쳐야 한다고 말해

-- 긴급한 기후와 사회적 위협 대처



- CEO 그랜트 리드는 UN 총회와 기후주간에 앞서 글로벌 비즈니스의 엔진 즉, 그 공급체인이 고장 났으며 이를 고치기 위해 모든 업계의 협업을 통한 변혁의 필요함을 믿는다고 하며

- UN 지속가능개발목표 및 파리협약 이행을 위해 그 초점을 직접적인 운영을 훨씬 뛰어넘어 사회 및 환경적인 영향도 포함시켜 넓혀야 한다면서

- 마스가 기후변화, 공급체인의 빈곤과 자원의 고갈 문제 등 긴급한 위협에 대처하기 위해 향후 수년 동안 약 10억 달러를 투자하는 동사의 "SUSTAINABLE IN A GENERATION PLAN"을 시작하면서 이같이 발언

- 가장 세계적인 브랜드 중 하나인 M&M'S는 중요한 지속가능 이슈에 소비자들을 참여시키기 위해 앞장서



[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.



(매클린, 버지니아주 2017년 9월 6일 PRNewswire=연합뉴스) 마스 CEO 그랜트 F. 리드는 지구와 인류가 직면한 가장 긴급한 위협에 대처하기 위해 기업이 "혁신적인 변화"를 이끌어 가야 한다고 오늘 말했다.



리드 씨는 뉴욕에서 이번 달에 있는 UN총회와 기후주간에 앞서 산업계가 지고 있는 책임이 전례 없이 크다고 하면서 "파리협약과 UN지속가능개발목표에서 합의한 목표를 달성하려면 엄청난 변화가 있어야 한다. 많은 회사가 지속가능 문제 해결에 노력하고 있지만, 현재의 진전 수준은 충분하지 않다"고 말했다.



"마스는 네 세대에 걸쳐 사업을 해왔으며 다음 네 세대를 대비하려고 한다. 이를 가능하게 하는 유일한 방법은 과연 우리가 건강한 지구와 우리의 전체 공급체인에 있는 모든 사람이 번영을 누릴 수 있도록 다르게 행동할 수 있는지에 달려있다. 글로벌 비즈니스의 엔진, 즉 공급체인이 고장 났으며 그것을 고치기 위해서는 모든 업계의 협업을 통한 변혁이 필요하므로 우리 모두 협력해야 한다."



리드 씨는 예를 들어 온실가스 배출 문제 대처를 위해 마스를 포함한 많은 기업이 자신들의 직접적인 운영에 미치는 영향에 대해서는 상당한 발전을 이뤄냈지만, 더욱 넓은 공급체인 내에서는 충분한 진전이 없었다고 말했다. 그는 전 세계적인 공급체인에까지 빈곤 및 인권 문제를 해결하기 위한 노력이 그 의도는 훌륭했지만, 만족할 만한 진전은 없었다고 덧붙였다.



"우리는 데이터와 커넥티비티를 통해 우리의 노력에 더 훌륭한 결과를 매년 얻고 있다. 오늘, 기후과학이 이를 입증하고 있으며 우리 공급체인의 환경 및 사회적 문제가 전보다 개선되었음을 우리는 알고 있다. 이를 알게 되었기 때문에 중재의 규모가 훨씬 더 커져야 한다는 것이 분명하며 이제는 기업이 이를 증명해야 할 역할과 책임에 대해 재평가할 시점이 되었다."



마스는 이 과제들에 대한 대응의 일환으로서 "Sustainable in a Generation Plan"을 오늘 발표했다. 이 계획에는 전체 공급체인에 영향을 끼치기 위해 과학과 의지가 뒷받침하는 원대하고 야심 찬 목표가 들어있다. 마스는 동사의 Sustainable in a Generation Plan에 약 10억 달러를 투자할 것이다. 이 계획은 UN 지속가능개발목표가 정한 전 세계 최대 문제 중에서 마스가 영향을 미칠 수 있는 분야에 초점을 맞추고 있다. The Sustainable in a Generation Plan은 서로 연결된 다음의 세 목표로 이루어져 있다:



- 건강한 지구 - 지구를 건강하게 유지하는 데 필요하다고 과학이 규정한 내용에 맞춰 환경에 대한 피해를 줄인다는 야심 찬 목표 아래 기후 활동, 수자원 보호 및 토지 관리에 초점을 맞춘다. 그 예로, 마스는 온실가스 배출을 동사의 가치 사슬 내에 2050년까지 67% 줄인다고 발표했는데 이는 동사 자체 운영에서 나오는 온실가스 감축에 대한 종전의 목표를 대폭 확대한 것이다.

- 인류의 번영 - 동사 가치 사슬에서 일하는 백만 명 사람들의 근로 조건을 크게 개선하여 잘 살게 하기 위한 야심 찬 목표 아래 소득 증대, 인권 개선과 여성에 대한 기회 확대에 초점을 맞춘다. 예를 들어, 우리는 전체 공급체인에서 지속가능성을 확대하고 빈곤을 줄이기 위해 가족농업을 위한 생계 펀드(Livelihoods Fund for Family Farming), 소규모 자작농들의 빈곤을 없애는 데 필요하지만 잊고 있었던 통찰을 살리는 데 역점을 둔 협업 "싱크-두 탱크"인 농민 소득 랩(Farmer Income Lab)을 출범했다.

- 웰빙 촉진 - 과학, 혁신과 마케팅을 발전시킨다는 야심 찬 목표 아래 수십억 명 사람들과 그들의 애완동물이 더 건강하고 더 행복한 삶을 살도록 한다. 식품 안전과 보안 분야에서 현재 진행되고 있는 이 노력은 제품과 식품 재료의 혁신 및 책임 있는 마케팅으로 지속된다.



리드 씨는 "이 계획은 일을 더 잘하는 것뿐만 아니라 필요한 것을 하는 것이다. 우리는 이 일이 올바른 것이며 좋은 비즈니스이기도 하기 때문에 진행한다. 당사 공급체인에 있는 사람들의 상호 이익을 창출하고 환경에 대한 영향을 줄이는 것은 건전한 사업적 선택이다. 우리는 이러한 이슈에 대해 당사가 가진 만큼 소비자들의 관심도 늘고 있음을 또한 알고 있다"고 덧붙였다.



마스는 UN 총회 기간 중 전 세계 최대 브랜드 중 하나인 M&M's를 통해 소비자들을 이 토픽에 참여시키는 계획을 발표할 예정이다. 새로운 캠페인은 재생 에너지의 힘과 기후변화 대처에 필요한 행동을 부각하기 위해 마스가 보유하고 있는 엄청난 소비자망을 활용한다. 마스는 미국 내 모든 M&M's 생산에 필요한 전기 사용을 상쇄하기 위해 충분한 풍력발전기를 구매한다. 재생 에너지는 또한 마스의 Sustainable in a Generation Plan에서 중요한 역할을 하며 핵심 시장(미국과 영국)에서는 이미 재생 에너지를 회사 운영에 100% 활용하고 있고 2018년에는 다른 시장에서도 뒤따를 예정이다.



리드 씨는 "많은 사람이 사랑하는 M&M's 브랜드를 통해 우리는 이 중요한 토픽에 대해 소비자들의 관심을 불러일으키고 기후변화에 대처하며 UN지속가능개발목표를 달성하는 데 도움을 주는 해결책 중 하나인 재생 에너지를 부각할 수 있다"고 말했다.



마스는 기후변화에 대한 전 세계 활동을 통합하는 등 지속가능성에 대해 다른 이들과 협력한 역사를 가지고 있다. 마스는 전 세계 리더들이 파리기후협약을 지키도록 촉구하는 문건에 서명함으로써 작년 마라케시에서 열린 UN기후변화협약당사국총회(COP22)에서 이를 역설했으며 동사의 영국 전체 운영에 필요한 전기 사용량과 동일한 재생 전기를 생산하기 위해 스코틀랜드 하이랜드 지역에 있는 모이 풍력 단지를 작년에 완공한 바 있다.



마스의 지속가능과 건강 및 웰빙 담당 최고책임자인 배리 파킨은 "우리가 의존하고 있는 지구, 사람과 지역사회가 건강하고 번영하지 않으면 당사는 성장하고 발전할 수 없다는 것을 알고 있다"고 말했다.



"그냥 잘하는 것이 아닌 올바른 일을 하는 것이 새로운 우리 계획의 핵심이다. 이 일은 한계를 넓히고 우리 전체 공급체인에 대한 우리의 야심한 목표를 확대하는 것이다. 우리가 그 일을 해내고, 다른 이들이 우리와 함께할 때야말로 오직 우리는 최대의 효과를 거두게 될 것이다."



마스의 Sustainable in a Generation Plan에 대한 상세 정보는 www.SustainableInAGeneration.com을 방문하여 입수하기 바란다.



마스

마스는 가족 소유 기업으로서 사람과 사람이 사랑하는 애완동물들을 위한 다양한 제품과 서비스 공급에 한 세기 이상의 역사를 가지고 있다. 매출액이 약 350억 달러에 이르는 동사는 전 세계인이 가장 사랑하는 브랜드인 M&M's(R), SNICKERS(R), TWIX(R), MILKY WAY(R), DOVE(R), PEDIGREE(R), ROYAL CANIN(R), WHISKAS(R), EXTRA(R), ORBIT(R), 5™, SKITTLES(R), UNCLE BEN'S(R), MARS DRINKS 및 COCOAVIA(R)를 생산하는 글로벌 기업이다. 마스는 또한 BANFIELD(R) 애완동물병원 등 가축용 의료 서비스를 공급하고 있다. 버지니아주 매클린에 본부가 있는 마스는 80개 이상의 국가에서 사업을 영위하고 있다. 마스의 다섯 가지 원칙 즉, 품질, 책임, 공동체 정신, 효율과 자유를 통해 85,000명 이상의 직원이 감명을 받고 있으며 모든 파트너의 이익을 위해 일하고 매일 자부심을 느낄 수 있는 성장의 기회를 제공하고 있다.



마스에 관한 상세 정보가 필요할 경우 www.mars.com을 방문하기 바란다. 페이스북[https://www.facebook.com/Mars/ ], 트위터[https://twitter.com/MarsGlobal ], 링크트인[https://www.linkedin.com/company-beta/1544/ ], 인스타그램[https://www.instagram.com/marsglobal/ ] 및 유튜브[https://www.youtube.com/user/Mars ]에서 우리와 함께하기 바란다.



동영상 - http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/multivu_archive/PRNA/ENR/GrantReid_SIAG_External.mp4

사진 - http://mma.prnewswire.com/media/551384/Mars_Incorporated_Moy_Wind_Farm_Scotland.jpg

사진 - http://mma.prnewswire.com/media/551385/Mars_Incorporated_Mesquite_Creek_Wind_Farm_TX.jpg

로고 - http://mma.prnewswire.com/media/74984/mars__incorporated_logo.jpg

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출처: 마스(Mars, Incorporated)



Mars CEO: Industry Must Fix 'Broken' Engine Of Global Business To Tackle Urgent Climate & Social Threats



- CEO GRANT REID, SPEAKING AHEAD OF UN GENERAL ASSEMBLY AND CLIMATE WEEK, BELIEVES THE ENGINE OF GLOBAL BUSINESS - ITS SUPPLY CHAIN - IS BROKEN AND REQUIRES TRANSFORMATIONAL, CROSS-INDUSTRY COLLABORATION TO FIX IT

- SAYS THAT TO DELIVER ON UN SUSTAINABLE DEVELOPMENT GOALS AND THE PARIS ACCORD IT REQUIRES WIDENING THE FOCUS TO INCLUDE SOCIAL AND ENVIRONMENTAL IMPACTS FAR BEYOND DIRECT OPERATIONS

- COMMENTS COME AS MARS LAUNCHES ITS "SUSTAINABLE IN A GENERATION PLAN" - IN WHICH IT WILL INVEST ALMOST $1 BILLION OVER THE NEXT FEW YEARS TO TACKLE URGENT THREATS INCLUDING CLIMATE CHANGE, POVERTY IN THE SUPPLY CHAINS AND SCARCITY OF RESOURCES

- M&M'S - ONE OF THE WORLD'S MOST ICONIC BRANDS - STEPS UP TO ENGAGE CONSUMERS ON CRITICAL SUSTAINABILITY ISSUES



MCLEAN, Virginia, Sept. 6, 2017 /PRNewswire/ -- Mars CEO Grant F. Reid today said business needs to lead "transformational change" in order to tackle the most urgent threats facing the planet and its people.



Speaking ahead of this month's UN General Assembly and Climate Week in New York, Mr. Reid said the responsibility had never been greater for industry: "If we are to help deliver on the targets agreed in Paris and the UN Sustainable Development Goals, there has to be a huge step change. While many companies have been working on being more sustainable, the current level of progress is nowhere near enough."



"Mars has been in business for four generations and intends to be for the next four generations. The only way that will happen is if we do things differently to ensure that the planet is healthy and all people in our extended supply chains have the opportunity to thrive. We must work together, because the engine of global business - its supply chain - is broken, and requires transformational, cross-industry collaboration to fix it."



Mr. Reid said that when tackling Greenhouse Gas emissions for example, many businesses, including Mars, have made good progress on the impact of their own direct operations, but haven't made enough progress in their broader supply chains. He added that efforts to address poverty and human rights down the global supply chain have been well-intentioned, but have not yielded satisfactory progress.



"Data and connectivity are helping us get smarter about our impact every year. Today, climate science is clear and we understand the environmental and social challenges in our supply chain better than ever before. With this knowledge, it is clear that the scale of intervention needs to be much bolder - now is the time for business to reassess its role and responsibility in the face of the evidence."



As part of its response to these challenges, Mars today announced its "Sustainable in a Generation Plan." The plan includes a set of far-reaching goals and ambitions underpinned by science and a determination to drive impact throughout the extended supply chain. To accelerate progress, Mars will invest approximately $1billion in its Sustainable in a Generation Plan. The plan focuses on areas where Mars can impact change on some of the world's biggest problems, as defined by the UN Sustainable Development Goals. The Sustainable in a Generation Plan outlines three interconnected ambitions:



- Healthy Planet - with an ambition to reduce environmental impacts in line with what science says is necessary to keep the planet healthy - focusing on climate action, water stewardship and land management. For example, Mars has announced a goal to reduce greenhouse gas emissions across its value chain by 67% by 2050 - dramatically expanding on previous goals to reduce GHGs in its operations.

- Thriving People - with an ambition to meaningfully improve the working lives of one million people in its value chain to enable them to thrive - focusing on increasing income, respecting human rights and unlocking opportunities for women. For example, we have launched the Livelihoods Fund for Family Farming to foster sustainability and poverty reduction in extended supply chains and the Farmer Income Lab, a collaborative "think-do tank" focused on generating the missing insights needed to eradicate smallholder poverty.

- Nourishing Wellbeing - with an ambition to advance science, innovation and marketing in ways that help billions of people and their pets lead healthier, happier lives. This continues on its current efforts around food safety and security; product and ingredient renovation; and responsible marketing.



Mr. Reid added: "This plan is about not just doing better, but doing what's necessary. We're doing this because it's the right thing to do but also because it's good business. Creating mutual benefits for the people in our supply chain, and mitigating our impact on the environment are sound business choices. We also know that increasingly our consumers care about these issues as much as we do."



During the UN General Assembly, Mars will reveal plans to engage consumers on this topic through one of the world's biggest brands, M&M's. The new campaign leverages Mars' tremendous reach with consumers to champion the power of renewable energy and highlight the need for action in addressing climate change. Mars purchases enough wind power to offset the electricity needed for all U.S. production of M&M's. Renewable energy also plays an important role in Mars' Sustainable in a Generation Plan and key markets (U.S. & U.K.) already use it to power 100% of operations, with more markets to follow in 2018.



Mr. Reid said: "Through our much-loved M&M's brand, we can inspire consumers on this important topic and shine the spotlight on renewable energy - one of the solutions that will help us to tackle climate change and meet the UN Sustainable Development Goals."



Mars has a history of working on sustainability with others including helping create a united global front to act on climate change. The business spoke out at the UN Climate Change Conference (COP22) in Marrakech last year, by signing a letter urging global leaders to commit to the Paris Climate Agreement, and last year launched its Moy wind farm in the Scottish Highlands to generate renewable electricity equivalent to the company's entire U.K. operations.



Barry Parkin, Mars Chief Sustainability and Health and Wellbeing Officer said: "We know we cannot grow and prosper unless the planet, people and communities on which we rely are healthy and thriving."



"Doing what's right, not just doing better, is at the very core of our new plan. It's about pushing the boundaries and extending our bold ambitions across our extended supply chain. When we do that, and when others join us, only then will we have the greatest impact."



To find out more about the Mars Sustainable in a Generation plan, visit: www.SustainableInAGeneration.com.



About Mars, Incorporated

Mars is a family-owned business with more than a century of history making diverse products and offering services for people and the pets people love. With almost $35 billion in sales, the company is a global business that produces some of the world's best-loved brands: M&M's(R), SNICKERS(R), TWIX(R), MILKY WAY(R), DOVE(R), PEDIGREE(R), ROYAL CANIN(R), WHISKAS(R), EXTRA(R), ORBIT(R), 5™, SKITTLES(R), UNCLE BEN'S(R), MARS DRINKS and COCOAVIA(R). Mars also provides veterinary health services that include BANFIELD(R) Pet Hospitals. Headquartered in McLean, VA, Mars operates in more than 80 countries. The Mars Five Principles - Quality, Responsibility, Mutuality, Efficiency and Freedom - inspire its more than 85,000 Associates to create value for all its partners and deliver growth they are proud of every day.



For more information about Mars, please visit www.mars.com. Join us on Facebook [https://www.facebook.com/Mars/ ], Twitter [https://twitter.com/MarsGlobal ], LinkedIn [https://www.linkedin.com/company-beta/1544/ ], Instagram [https://www.instagram.com/marsglobal/ ] and YouTube [https://www.youtube.com/user/Mars ].



Video - http://origin-qps.onstreammedia.com/origin/multivu_archive/PRNA/ENR/GrantReid_SIAG_External.mp4



Photo - http://mma.prnewswire.com/media/551384/Mars_Incorporated_Moy_Wind_Farm_Scotland.jpg

Mars Incorporated Moy Wind Farm Scotland



Photo - http://mma.prnewswire.com/media/551385/Mars_Incorporated_Mesquite_Creek_Wind_Farm_TX.jpg

Mars Incorporated Mesquite Creek Wind Farm TX



Logo - http://mma.prnewswire.com/media/74984/mars__incorporated_logo.jpg

Logo - http://mma.prnewswire.com/media/551388/Mars_Incorporated_SIG_Logo.jpg



Source: Mars, Incorporated

(끝)





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