[PRNewswire] 어바이어, GITEX Technology Week에서 행복지수 블록체인 공개

입력 2017-10-10 11:31  

[PRNewswire] 어바이어, GITEX Technology Week에서 행복지수 블록체인 공개

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(두바이, 아랍에미리트 2017년 10월 10일 PRNewswire=연합뉴스) 어바이어가 GITEX Technology Week(GITEX)에서 행복지수 블록체인(Happiness Index on Blockchain)을 7일 공개했다. 행복지수 블록체인은 블록체인, 인공지능, 고급 데이터 분석을 포함한 파괴적 혁신 기술을 활용해 고객 경험에 변화를 주는 방식을 최초로 보여주는 솔루션이다. 아반자 솔루션(Avanza Solutions)과 협력해 개발한 행복지수 블록체인을 기업에서 활용하면, 고객의 여정을 동적으로 관리해 더 높은 수준의 고객 만족도를 성취할 수 있다.



(사진: http://mma.prnewswire.com/media/565384/Avaya.jpg )



GITEX(중동 아프리카 지역 최대의 IT전시회)에 참여한 어바이어의 최고기술책임자(CTO)인 로렌트 필로넨코(Laurent Philonenko)는 “수많은 사람에게 블록체인은 문제 해결을 위한 솔루션”이라며 “행복지수 블록체인은 어바이어가 통합 커뮤니케이션 및 컨택센터 플랫폼을 변형해 신생 파괴적 혁신 기술 트렌드를 민첩하고 빠른 고객 경험으로 통합하는 방식을 구체적으로 보여준다”고 말했다. 이어 “엄청난 양의 과거 데이터와 실시간 데이터를 결합해 고객 만족도를 파악하는 것은 고객을 위해 해결해야 할 커다란 과제”라면서 “당사는 블록체인, 데이터 분석, 인공지능을 서로 다른 여러 데이터 프로파일 및 정보에 적용해 전 세계적으로 고유한 솔루션을 구축했다. 블록체인을 적용함으로써 조직은 시의적절하게 고객 개개인의 정서를 측정하고 관리할 수 있다”라고 설명했다.



어바이어는 행복지수 블록체인을 통해 회사와 정보 조직이 블록체인을 최대한 활용해 고객센터, 이메일, 소셜미디어, 웹 및 채팅 플랫폼과 같은 다양한 원천에서 데이터를 안전하게 수집 및 통합하는 방식을 보여준다. 조직은 오프라인 데이터를 선별적으로 필터링하고 실시간 데이터 소스를 모니터링 함으로써, 고객 만족도를 동적으로 측정하고 경험에 변화를 줌으로써 목표로 하는 만족도를 성취할 수 있다.



오늘날 다수의 조직은 고객에 대한 엄청난 양의 데이터를 활용 가능한 인사이트로 전환하는 데 어려움을 겪고 있다. 가트너 리서치에 따르면, 89%의 기업이 고객 경험을 중심으로 경쟁하는 것으로 예상되는데, 애버딘 그룹(Aberdeen Group)[https://www.sas.com/content/dam/SAS/en_us/doc/other2/customer-engagement-strategies-utilities-107552.pdf ]의 조사에 포함된 회사 중 데이터를 사용해 고객의 여정을 향상시키는 능력에 매우 만족한다고 응답한 경우는 불과 6%에 그쳤다.



아반자 솔루션 최고마케팅책임자(CMO)이자 경영관리 본부장인 와카스 미르자(Waqas Mirza)는 “아반자는 혁신 DNA를 가지고 있다”라며 “당사는 오늘날 고객이 직면한 문제를 해결하고 내일의 과제에 대한 해결책을 제공하는 방식을 항상 고민한다. 당사는 어바이어와 협력함으로써 개념적 기술인 블록체인을 다시 한 번 활용해 현실적인 문제를 다루는 비즈니스 도구로 구현했다”고 설명했다.



어바이어에 대한 추가 정보는 어바이어 공식 홈페이지 http://www.avaya.com/kr에서 확인 가능하다.



출처: 어바이어(Avaya)



Avaya Unveils Happiness Index on Blockchain at GITEX Technology Week



DUBAI, UAE, October 7, 2017/PRNewswire/ -- Avaya has today unveiled the Happiness Index on Blockchain at GITEX Technology Week: a solution that shows for the first time ever how disruptive technologies, including blockchain, artificial intelligence and advanced data analytics, can be harnessed to transform customer experience. Happiness Blockchain, developed in partnership with Avanza Solutions, enables organizations to dynamically manage the customer journey to achieve greater satisfaction.



(Photo: http://mma.prnewswire.com/media/565384/Avaya.jpg )



"For too many people, blockchain is a solution looking for a problem. Happiness Index on Blockchain highlights how Avaya has transformed its unified communications and contact center platforms to integrate emerging disruptive technology trends into the customer experience with agility and speed," said Laurent Philonenko, Chief Technology Officer, Avaya, at GITEX. "Marrying enormous volumes of historical and real-time data to understand customer satisfaction is a huge challenge for our customers. By applying blockchain, data analytics and artificial intelligence on different data profiles and sources, we have built a globally unique solution that allows large organizations to measure and manage sentiment for every single one of their customers, as it happens."



With Happiness Index on Blockchain, Avaya is showcasing how companies and government organizations can leverage blockchain to securely collect and integrate data from multiple sources, such as different contact centers, emails, social media, web and chat platforms. By selectively filtering offline data and monitoring real-time data sources, organizations can dynamically measure customer satisfaction levels and transform experiences to meet their satisfaction level objectives.



Many organizations today are struggling to turn the huge volumes of data they have about their customers into actionable insight. While Gartner research shows 89% of companies expect to compete primarily on customer experience, just 6% of companies in an Aberdeen Group [https://www.sas.com/content/dam/SAS/en_us/doc/other2/customer-engagement-strategies-utilities-107552.pdf ] survey said they were extremely satisfied with their ability to use data to improve the customer journey.



"Innovation is part of Avanza's DNA - we always look at how we can solve the problems our customers are facing today and deliver the solutions that answer the challenges of tomorrow. By working with Avaya, we are once again taking blockchain from being a conceptual technology into a business tool that addresses real-world issues," said Waqas Mirza, Chief Marketing Officer & Managing Director, Avanza Solutions.



For more information on Avaya, please visit http://www.avaya.com.



Source: Avaya

(끝)





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