[PRNewswire] 브라이트코드, 비체인토르 블록체인의 사업 지원 방법 소개

입력 2019-07-22 10:47  

[PRNewswire] 브라이트코드, 비체인토르 블록체인의 사업 지원 방법 소개

-- 브라이트코드, 비체인과 브라이트푸드가 개발한 블록체인 기반 상품 신뢰 지수

(상하이 2019년 7월 21일 PRNewswire=연합뉴스) 2004년 봄 네 명의 남자가 중국 광둥성[https://en.wikipedia.org/wiki/Guangdong ]에서 알코올[https://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol ] 중독으로 사망했으며 다른 여덟 명은 병원에 입원했다. 2008년 중국에서는 멜라민 수지에 오염된 화학 물질이 일으킨 여러 심각한 증세로 여섯 명의 아이들이 죽었고 5만4천 명이 아팠으며 그중 5만1천900 명은 병원에 입원했다. 오염된 아이들 용 화학 물질로 인한 비극이 발생한 10년 뒤인 2018년 중국 시민들은 중국의 공공 병원에 오염된 20만 개 이상의 아동용 백신이 공급된 사실을 알게 되었다. 이 사건들은 근년에 일어난 다수의 스캔들 중 일부에 지나지 않는다. 메이드인차이나 식품 및 약품에 대한 소비자 신뢰도는 사상 최악에 이르렀다.

준법정신이 강한 중국 기업들은 지난 수년 동안 품질 관리에 많이 투자해왔다. 브라이트푸드와 같은 회사들은 최고 수준의 제품 공급에 전념한다. 그러나 동사는 제품 품질을 소비자들에게 입증하기가 어렵다는 것을 알게 되었다. 이 문제를 해결하기 위해 브라이트코드가 개발되었다.

브라이트코드는 비체인과 브라이트푸드 자회사 상하이시안다오가 비체인토르 블록체인의 차세대 BaaS 플랫폼 - 비체인 툴체인을 기반으로 공동 개발했다. 이 애플리케이션은 본질 상 블록체인 기반의 상용 생태계이며 상품 신뢰도 지수 플랫폼으로서 신뢰에 대한 증거를 제공하는 동시에 식품 안전을 촉진하도록 설계되었다. 중국 상하이에 본사가 있는 브라이트푸드(그룹)은 다국적 식음료 제조사로서 상장된 5개의 자회사를 거느리고 있다. 동사는 14억 중국인들에게 식품을 공급하는 제2위의 기업이다. 2018년 브라이트푸드의 총자산은 370억 달러 이상이며 229억 달러의 총매출을 올렸다. 브라이트코드는 브라이트푸드그룹의 지배적인 영향력에 따라 중국인들의 변하고 있는 식품 구매 및 소비 습관에 중요한 요소가 될 것이다.

론칭 이후 브라이트코드는 식품 업계에서 다양한 애플리케이션이 개발되었으며, 제품들의 전체 라이프사이클의 상태를 추적하는 데 활용되고 있다. 브라이트코드가 부착되어 출시된 첫 배치 제품은 "큐피드목장" 우유[https://medium.com/vechain-foundation/cupids-farm-milk-produced-by-bright-food-became-the-first-product-to-go-live-on-brightcode-a-626cb33ee09d ]이다.

"큐피드목장" 우유[https://medium.com/vechain-foundation/cupids-farm-milk-produced-by-bright-food-became-the-first-product-to-go-live-on-brightcode-a-626cb33ee09d ]의 경우 IoT기기를 활용하여 생산에서 유통 단계까지 실시간으로 데이터를 자동 취합함으로써 사람의 개입이나 실수를 제거한다. 전 세계 최고의 인증 업체 중 하나인 DNV GL이 검증하는 이 데이터는 신뢰도와 정품성 확인을 위해 비체인토르 블록체인에 업로드되고 저장된다.

각 단위 제품은 포장 단계에서 자기만의 QR 코드가 부착된다. 동 코드는 비체인토르 블록체인에서 개별적인 ID를 의미한다. 최종 사용자 혹은 소비자들은 이 QR 코드를 스캐닝함으로써 블록체인에 저장된 정확한 제품 정보를 확인하고 제품 이력에 대한 깊은 통찰을 얻게 된다.

브라이트코드는 비체인토르 블록체인 기술을 적용함으로써 혁신적인 비즈니스 모델을 개발할 수 있다는 훌륭한 사례이다. 브라이트코드 모델을 통해 공급체인 정보의 비대칭성이 야기하는 신뢰에 관한 문제를 해결하며 중국의 식품과 안전에 대한 소비자 신뢰를 다시 한번 증진시킬 수 있다. 비체인은 브라이트코드와 힘을 합쳐 동 플랫폼을 식음료 산업 이외의 애플리케이션에도 지속해서 추진할 것이다. 자동차 부품 및 의료 산업에 더 많은 제품 라인이 개발되어 소비자가 만족을 누리게 할 것이다.

비체인
2015년에 설립된 비체인은 포괄적인 거버넌스 구조, 견실한 경제적 모델과 IoT 통합 기능을 제공함으로써 블록체인 기술과 실생활을 연결한다는 목표를 갖고 있다. 비체인은 퍼블릭 블록체인 기술을 활용하여 이를 실생활에 적용하는 개척자로서 싱가포르, 룩셈부르크, 도쿄, 상하이, 파리, 홍콩과 샌프란시스코에서 국제적인 사업을 진행하고 있다.

당사는 전략적 파트너들인 PwC 및 DNV GL와 함께 월마트차이나, BMW, BYD자동차, 하이얼, 브라이트푸드그룹, D.I.G, DB쉥커, PICC 등 다양한 업계의 여러 유수 기업들과 협업 관계를 수립했다.

비체인애 대한 상세 정보가 필요할 경우 당사 트위터 @vechainofficial을 팔로우하거나 당사의 공식 웹사이트 www.vechain.com 을 방문하기 바란다.

동영상 - https://www.youtube.com/watch?v=3nz9WrYSlC4

출처: 비체인(VeChain)



BrightCode, A Blockchain-based Commodity Confidence Index Initiated by VeChain and Bright Food, Introduces How VeChainThor Blockchain Empowered Their Business

SHANGHAI, July 20, 2019 /PRNewswire/ -- In spring 2004, four men died of alcohol [https://en.wikipedia.org/wiki/Alcohol ] poisoning in Guangdong [https://en.wikipedia.org/wiki/Guangdong ], China and eight other hospitalized. In 2008, six infants died and 54,000 were ill with various severity caused by the melamine-tainted formula and 51,900 of which were hospitalized in China. In 2018, ten years after this tragically contaminated baby formula broke out; the Chinese citizens witnessed the discovery of more than 200,000 faulty vaccines for children were distributed in public hospitals in China. The above incidents are a few out of many scandals that occurred in recent years. Consumer confidence of Made-in-China food and drugs have reached an all-time low.

Over the past years, legitimate Chinese enterprises have invested heavily in quality control. Companies like Bright Food are devoted to providing top-tier products. However, they found it hard for them to prove their products' quality to the consumers. To solve these problems, BrightCode was created.

BrightCode is co-developed by VeChain and Bright Food's subsidiary Shanghai Xiandao, based upon VeChainThor Blockchain's next-generation BaaS platform -- VeChain ToolChain. The Application is, by nature, a blockchain-based commercial ecosystem and commodity confidence index platform designed to promote product safety while providing Proof of Trust. Headquartered in Shanghai China, Bright Food (Group) is a multinational food and beverages manufacturing company with 5 Publicly listed subsidiaries. It is the second-largest food supplier for China's 1.4 billion residents. In the year 2018, Bright Food recorded a total asset of over $37 billion, generated $22.9 billion in total revenue. Due to the dominating influence of Bright Food Group, BrightCode will be a significant factor in changing people's food purchasing and consumption habits in China.

Since launch, BrightCode has seen its applications in the food industry, where it's used to keep track of the entire lifecycle of the products. The first batch of the products to have gone live on BrightCode includes the premium "Cupids Farm" Milk [https://medium.com/vechain-foundation/cupids-farm-milk-produced-by-bright-food-became-the-first-product-to-go-live-on-brightcode-a-626cb33ee09d ].

In the case of "Cupids Farm" Milk [https://medium.com/vechain-foundation/cupids-farm-milk-produced-by-bright-food-became-the-first-product-to-go-live-on-brightcode-a-626cb33ee09d ], IoT devices are leveraged to collect data automatically from production to distribution in real-time to avoid human intervention or errors. The data verified by DNV GL, one of the world's leading certification bodies, will be uploaded and stored on the VeChainThor Blockchain for reliability and authenticity.

Upon packaging, each piece of product is attached a unique QR code. The code each represents a unique ID on the VeChainThor Blockchain. By scanning the QR code, end-users or consumers will get access to accurate product information stored on the blockchain and gain deeper insights into the story behind the product.

BrightCode has set itself as a great example of implementing VeChainThor Blockchain technology in creating an innovative business model. BrightCode's model can solve the trust issue caused by supply chain information asymmetry and boost consumer confidence in food and safety in China once again. VeChain will join hands with BrightCode to further promote the platform to application scenarios outside of the food and beverage industry. More product lines will be developed in the auto parts and healthcare industries to create comfortable consumer experiences.

About VeChain
Launched in 2015, VeChain aims to connect blockchain technology to the real world by providing a comprehensive governance structure, a robust economic model, and IoT integration. VeChain is the pioneer of real-world applications using public blockchain technology, with international operations in Singapore, Luxembourg, Tokyo, Shanghai, Paris, Hong Kong, and San Francisco.

Together with our strategic partners PwC and DNV GL, we have established cooperative relations with many leading enterprises in different industries, including Walmart China, BMW, BYD Auto, Haier, Brightfood Group, D.I.G, DB Schenker, PICC, etc.

For more information about VeChain, please follow our twitter @vechainofficial or visit our official website www.vechain.com.

Video - https://www.youtube.com/watch?v=3nz9WrYSlC4

Source: VeChain

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


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