[PRNewswire] 마이크로소프트, '사물인터넷 시그널' 연구 보고서 발표

입력 2019-07-31 10:06  

[PRNewswire] 마이크로소프트, '사물인터넷 시그널' 연구 보고서 발표

-- 사물인터넷의 미래, 기술 부족, 복잡성, 보안 문제를 해결하며 열릴 것

(레드몬드, 워싱턴주 2019년 7월 31일 PRNewswire=연합뉴스) 마이크로소프트(Microsoft Corp.)는 오늘, 사물인터넷(IoT)의 전망 대한 글로벌 개관을 제공하는 새로운 연구 보고서 '사물인터넷 시그널(IoT Signals)[https://azure.microsoft.com/ko-kr/iot/signals/ ]'을 발표했다. 마이크로소프트는 사물인터넷의 채택률, 관련 기술 동향, 도전과제 및 혜택들을 포함해 사물인터넷 생태계에 대한 전체적인 관점에서 시장 수준의 시각을 업계에 제공하기 위해 기업 조직 및 기관들 내 3천명 이상의 의사 결정권자들을 대상으로 설문조사를 실시했다. 본 보고서에 따르면, 사물인터넷의 채택이 급속하게 증가하고 있으며 응답자들은 2년 후 사물인터넷으로 인한 수익이 회사 매출의 30%를 차지할 것으로 보고 있다. 그러나 사물인터넷이 지닌 많은 비즈니스적 이점들을 온전히 누리기 위해서는, 복잡성과 보안성 그리고 사물인터넷 간의 상당한 기술 격차들로 인해 발생하는 문제들을 해결해야만 한다.

"사물인터넷은 모든 업계 전반에 걸쳐 비즈니스들을 변화시키며 획기적인 혁신의 바람을 일으키고 있다" 면서 "이번 연구는, 사물인터넷이 지닌 모든 잠재력이 완전히 발휘되려면, 기술 부족, 보안 문제 및 솔루션의 복잡성과 같은 주요 문제들을 해결해야 한다. 마이크로소프트는 사물인터넷을 보다 간소화하고 보안성을 확보할 수 있도록 업계를 주도적으로 이끌면서, 지구상의 모든 비즈니스가 사물인터넷으로 인한 혜택을 누릴 수 있도록 하고자 진력하고 있다"고 아주르 사물인터넷(Azure IoT) 사업부의 총괄(Head)인 샘 조지(Sam George)는 전했다.

사물인터넷 시그널(IoT Signals) 보고서 내 주요 사안들:

- 응답자들의 85%가 사물인터넷을 채택 중이며 3/4이 사물인터넷 프로젝트를 계획 중에 있다고 응답했다.
- 사물인터넷 채택자 중 88%는 사물인터넷이 성공적인 비즈니스에 필수적이라고 생각한다.
- 사물인터넷 채택자들은 2년 후 포괄적 비용 절감 및 효율을 포함해 30%의 ROI(투자자본수익률)를 누릴 수 있을 것으로 보고 있다.
- 거의 모든 사물인터넷 채택자들의 97%가 사물인터넷을 구현할 때 보안성의 문제가 있기는 하지만 이 문제가 사물인터넷의 채택을 저해하지는 않는다고 응답했다.
- 사물인터넷 채택자들의 38%는 사물인터넷의 채택을 저해하는 요소로 복잡성과 기술적 과제들을 언급했다.
- 사물인터넷 채택자들의 절반 정도는 인재와 교육의 부족으로 인한 어려움을 겪고 있으며 47%는 충분한 실력을 갖춘 기술자들이 부족하다고 응답했다.
- 응답자들은, 향후 2년 동안 사물인터넷의 성공을 위한 핵심 기술 동인은 인공지능(AI), 엣지 컴퓨팅, 5G라고 응답했다.
- 약 30%의 프로젝트들이, 높은 구현 비용이나 불확실한 수익성 등으로 인해 개념 증명 단계에서 실패한다.

사물인터넷 장치들의 확산으로, 기업들은 환경에 적응하고 대응할 수 있는 솔루션을 개발하기 위한 클라우드 인텔리전스를 최첨단으로 유지할 수 있다. "IDC의 전 세계 글로벌 데이터스피어 사물인터넷 기기 및 데이터 예상(Worldwide Global DataSphere IoT Devices and Data Forecast)에 따르면, IDC는 2025년까지 8.9퍼센트씩 성장률을 기록하며 416억 개의 사물인터넷 기기들이 연결될 것으로 예측한다" 면서 "시장이 성숙함에 따라 사물인터넷은 '사물들'에서 사람들과 프로세스로 정보의 교환이 가능한 구조가 되어가고 있다. 또한 데이터는 산업, 정부 및 개인들을 위한 삶의 가치 창출을 위해 네트워크의 가장 가까운 그리고 가장 먼 엣지에서 캡처, 처리 및 사용되며 하나의 공통분모가 되고 있다"고 IDC의 사물인터넷, 5G, 모빌러티 담당 그룹 부사장(Group Vice President)인 캐리 맥길브레이(Carrie MacGillivray)는 전했다.

스타벅스(Starbucks)[https://news.microsoft.com/transform/starbucks-turns-to-technology-to-brew-up-a-more-personal-connection-with-its-customers/ ], 쉐브론(Chevron)[https://news.microsoft.com/transform/videos/chevrons-connected-machines-telling-story-saving-time-money/ ], 뷸러(Buhler AG)[https://news.microsoft.com/transform/new-buhler-machine-uses-the-cloud-to-find-the-needle-in-the-haystack/ ], 스틸케이스(Steelcase)[https://news.microsoft.com/europe/2017/03/06/microsoft-steelcase-combine-technology-design-unlock-creativity-work/ ], 티센크루프(thyssenkrupp)[https://news.microsoft.com/europe/2018/10/22/hololinc-thyssenkrupp-rolls-out-worlds-first-mixed-reality-stairlift-solution-allowing-customers-to-visualise-and-customise-products-in-their-own-homes/ ]를 포함하는 업계 전반에 걸친 글로벌 유수의 주요 기업 고객들이 사물인터넷 및 지능형 엣지 솔루션으로 비즈니스에 혁신을 일으키고 있다. BCG 그룹(BCG Group)[https://azure.microsoft.com/en-us/resources/beyond-predictive-maintenance/ ]과의 파트너십을 통해, 마이크로소프트는 비즈니스 전략, 리더십 및 조직, 기술 로드맵, 인재, 운영 및 핵심 비즈니스 프로세스, 파트너 관계 및 보안 등 사물인터넷의 성공을 이룩하기 위한 7가지 주요 요소들을 확인했다.

고객과 파트너들의 성공을 위해 마이크로소프트는 2022년까지 사물인터넷과 인텔리전스 엣지 기술 및 생태계에 50억 달러를 투자[https://blogs.microsoft.com/blog/2019/04/04/one-year-in-how-our-5b-investment-in-iot-and-intelligent-edge-is-accelerating-customer-partner-and-solution-innovation/ ]한다는 계획이다. 지난 1년 동안 마이크로소프트는 100가지 이상의 새로운 기능과 서비스들을 추가했으며 70가지의 새로운 사물인터넷 파트너들을 발표했고 사물인터넷 프로젝트 및 계획과 관계없이 고객들을 돕기 위해 1만개 이상의 사물인터넷과 인텔리전스 엣지 파트너들을 포함하는 생태계를 보유하고 있다.

마이크로소프트(Microsoft)
마이크로소프트(나스닥 "MSFT" @microsoft)는 지능형 클라우드와 지능형 엣지 시대로 가기 위해 디지털 변혁을 이끌고 있다. 마이크로소프트는 지구 상의 모든 사람과 조직들이 더 많은 것을 이루도록 지원한다.

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/24227/microsoft_corp_logo226_9217jpg.jpg

출처: 마이크로소프트(Microsoft Corp.)



Microsoft announces IoT Signals research report on state of IoT adoption

IoT's promise will be unlocked by addressing skills shortage, complexity and security

REDMOND, Washington, July 30, 2019 /PRNewswire/ -- Microsoft Corp. today announced IoT Signals [https://azure.microsoft.com/ko-kr/iot/signals/ ], a new research report designed to provide a global overview of the IoT landscape. Microsoft surveyed over 3,000 IoT decision-makers in enterprise organizations in order to give the industry a holistic, market-level view of the IoT ecosystem, including adoption rates, related technology trends, challenges, and benefits of IoT. The report indicates that IoT adoption is growing rapidly, and respondents believe 30% of their company's revenue two years from now will be due to IoT. Yet, the industry faces a significant IoT skills gap, as well as complexity and security challenges that may compromise business benefits to IoT if not addressed.

"IoT is transforming businesses in every industry and is powering breakthrough innovations," said Sam George, head of Azure IoT. "Our research shows that unlocking IoT's full potential requires the industry to address key challenges like the skills shortage, security concerns and solution complexity. Microsoft is leading the way on simplifying and securing IoT so that every business on the planet can benefit."

IoT Signals key findings:

- 85% of respondents are in IoT adoption, and three-fourths of these have IoT projects in planning.
- Among IoT adopters, 88% believe IoT is critical to business success.
- IoT adopters believe they will see a 30% ROI, inclusive of cost savings and efficiencies, two years from now.
- Nearly all IoT adopters ― 97% ― have security concerns when implementing IoT, but this is not hindering adoption.
- 38% of IoT adopters cite complexity and technical challenges to using IoT as a barrier to furthering their IoT adoption.
- Lack of talent and training present challenges for half of IoT adopters, and 47% say there are not enough available skilled workers.
- Respondents believe critical technology drivers for IoT success in the next two years are AI, edge computing and 5G.
- Nearly one-third of projects (30%) fail in the proof-of-concept stage, often because implementation is expensive or bottom-line benefits are unclear.

The proliferation of IoT devices is enabling companies to bring cloud intelligence to the edge, to create solutions that are adaptive and responsive to their environments. "According to IDC's Worldwide Global DataSphere IoT Devices and Data Forecast, IDC expects there to be 41.6 billion connected IoT devices by 2025 ― growing at a rate of 8.9% over the forecast period," said Carrie MacGillivray, group vice president, IoT, 5G and Mobility at IDC. "As the market continues to mature, IoT increasingly becomes the fabric enabling the exchange of information from 'things' to people and processes. Data becomes the common denominator ― as it is captured, processed, and used from the nearest and farthest edges of the network to create value for industries, governments, and individuals' lives."

Across industries, leading global and enterprise customers including Starbucks [https://news.microsoft.com/transform/starbucks-turns-to-technology-to-brew-up-a-more-personal-connection-with-its-customers/ ], Chevron [https://news.microsoft.com/transform/videos/chevrons-connected-machines-telling-story-saving-time-money/ ], Buhler AG [https://news.microsoft.com/transform/new-buhler-machine-uses-the-cloud-to-find-the-needle-in-the-haystack/ ], Steelcase [https://news.microsoft.com/europe/2017/03/06/microsoft-steelcase-combine-technology-design-unlock-creativity-work/ ], thyssenkrupp [https://news.microsoft.com/europe/2018/10/22/hololinc-thyssenkrupp-rolls-out-worlds-first-mixed-reality-stairlift-solution-allowing-customers-to-visualise-and-customise-products-in-their-own-homes/ ] and more are transforming their business with IoT and intelligent edge solutions. In partnership with BCG Group [https://azure.microsoft.com/en-us/resources/beyond-predictive-maintenance/ ], Microsoft identified seven key ingredients for success in IoT: business strategy, leadership and organization, a technology roadmap, talent, operations and core business processes, partnerships, and security.

To further advance customer and partner success, Microsoft is investing $5 billion [https://blogs.microsoft.com/blog/2019/04/04/one-year-in-how-our-5b-investment-in-iot-and-intelligent-edge-is-accelerating-customer-partner-and-solution-innovation/ ] in IoT and intelligent edge technologies and ecosystem by 2022. In just the past year, Microsoft has added over 100 new features and services and released 70 new IoT partner announcements, and has an ecosystem of over ten thousand IoT and intelligent edge partners to help customers, no matter where they are on their IoT journey.

About Microsoft
Microsoft (Nasdaq "MSFT" @microsoft) enables digital transformation for the era of an intelligent cloud and an intelligent edge. Its mission is to empower every person and every organization on the planet to achieve more.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/24227/microsoft_corp_logo226_9217jpg.jpg

Source: Microsoft Corp.

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


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