[PRNewswire] 리브, 창의적 지능을 실현하기 위해 텔마 인수

입력 2019-10-11 09:38  

[PRNewswire] 리브, 창의적 지능을 실현하기 위해 텔마 인수

-- 시각 콘텐츠 분야의 리더 스플래시라이트의 모기업이 첨단 마케팅 툴 제품의 공급을 확대하기 위해 데이터 기반의 지능형 미디어 통찰을 추가

(뉴욕 2019년 10월 10일 PRNewswire=연합뉴스) 스플래시라이트(Splashlight)의 오너들이 설립한 모기업 리브(LiiV™)는 51년의 업계 실적과 국제적인 유저 2만5천 명을 보유하고 있는 지능형 미디어 통찰 회사 텔마(Telmar™[https://www.telmar.com/ ])를 인수했다고 발표했다.

스플래시라이트와 텔마의 통합으로 새로운 차원의 창의적인 지능형 제품이 출시되는데 이는 창의적인 캠페인에 관한 데이터를 수집하고 마케터들로 하여금 그들의 오디언스를 개인적인 프라이버시의 침해 없이 제대로 이해할 수 있도록 해주는 획기적인 방법이다.

리브의 창업자이자 스플래시라이트와 텔마의 CEO인 제임스 잉그람은 "리브는 창의적 지능에 대한 비전으로부터 영감을 받았는데 이는 지금까지 유일하게 스플래시라이트를 통해 수행되었던 것"이라면서 "텔마 또한 창의적 지능으로 가는 로드맵의 중요한 부분이다. 그들이 다양한 오디언스 데이터를 숙지하는 것은 700개 이상의 고객사들과 신세대 마케터들의 상업적이며 창의적인 성공을 실현하는 열쇠"라고 말했다.

텔마의 수석부사장 코리 파노는 "우리 텔마는 가장 큰 에이전시, 브랜드와 퍼블리셔들이 신뢰하는 현장 파트너로 유명하다"면서 "우리는 리브 소속으로서 미디어 계획 수립과 통찰 발굴에 대한 우리의 전문성을 활용하여 마케터들이 새로운 일단의 도전 과제들에 더 잘 대처할 수 있도록 지원하게 되기를 기대한다"고 말했다.

같은 우산 아래에서 운영될 스플래시라이트와 텔마는 더 완벽하고 동질적인 솔루션을 출시한다. 창의적 지능 기술은 브랜드들이 올바른 목표에 도달하고 특정 오디언스들에 대한 캠페인을 다듬는 방식으로 이미지들에 대한 소비자들의 반응을 측정한다.

결과적으로 창의적인 지능은 떠오르고 있는 디지털 인류학의 핵심 요소이며 우리가 살고, 일하며, 노는 방식을 연구하는 비외과적 방법을 연구자들에게 제공한다.

세계는 의사 결정권자들이 디지털 생활 그리고 디지털 생활이 물리적 생활과 연결되는 고리를 이해하는 데 도움을 주는 새로운 발명을 몹시 필요로 한다. 리브는 디지털 인류학을 통해 우리의 개인적인 프라이버시를 유지하면서도 우리가 오늘을 어떻게 살아가고, 정체성을 만들며, 사회화하는 현실을 이해하는 새로운 방식을 제공하고 있다. 이를 통해 인간 행동 주변에 있는 더 많은 일단의 데이터 포인트들을 고려함으로써 소비자들이 어떻게 시각 콘텐츠와 브랜드 메시지에 관여하는지에 대한 깊은 통찰이 가능하다.

리브 창업자이자 스플래시라이트의 공동창업자이며 텔마의 회장인 베노이트 라가드는 "리브의 형성은 하나의 사업체로서뿐만 아니라 동사가 전 세계의 창의적인 전문가들을 위해 무엇을 할 것인가라는 측면에서도 우리에게 엄청나게 의미가 크다. 우리는 사람들과 그들의 행동 그리고 그들의 번영을 만드는 것이 무엇인지를 이해하는 더 나은 방법을 제공하기 원한다"면서 "우리는 이 두 회사로 시작하고 있지만, 이 회사들은 빠르게 진화하고 있는 기술, 창의성과 인간학의 교차점으로서 디지털 인류학 분야를 만드는 최초의 연결 고리 바로 그것들"이라고 말했다.

리브
데이터베이스에는 리브로 나오는 스플래시라이트홀딩은 옹호, 사상적 리더십, 학문적 파트너십과 기술 플랫폼을 통해 창의적 지능을 구현하기 위해 설립된 지주회사이다. 제임스 잉그람과 베노이트 라가드가 설립했고 보트하우스캐피털이 후원하며 세계적 수준의 경영진이 이끄는 리브는 기술, 창의성과 인간학의 교차점에 자리 잡은 전략적인 최첨단 조직들에 투자하고 성장시키고 있다. 리브와 동사의 자회사들에 관한 상세 정보가 필요할 경우 LiiV.com을 방문하기 바란다.

텔마
텔마그룹은 전략 목표 및 미디어 계획 수립 솔루션을 광고주, 마케터, 에이전시, 미디어 회사와 데이터 제공사들에게 공급하는 전 세계 최대의 독립적인 공급사이다. 100개 국가에 있는 2만5천 이상의 유저들은 수천 명의 소비자를 분석하는 데이터-어그노스틱 솔루션들을 제공하고 목표 시장, 오디언스, 전달도와 빈도 그리고 미디어의 실행성을 평가하는 일단의 미디어 데이터를 51년 동안 공급해온 텔마의 업계 실적이 지원하고 있다.

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/1006985/LiiV_Logo.jpg
LiiV Acquires Telmar

출처: 리브(LiiV)



LiiV Acquires Telmar to Bring Creative Intelligence to Life

-- Parent Company of Visual Content Leader Splashlight Adds Data-Driven, Intelligent Media Insights to Expand Offering of Sophisticated Marketing Tools

NEW YORK, Oct. 10, 2019 /PRNewswire/ -- LiiV™, the parent company formed by the owners of Splashlight, announced it has acquired Telmar™ [https://www.telmar.com/ ], the intelligent media insights company, with a 51-year track record and 25,000 users internationally.

The combination of Splashlight and Telmar will bring to market the new discipline of creative intelligence, which is a breakthrough way to gather data about creative campaigns and provide marketers with meaningful understanding of their audiences without invading personal privacy.

"LiiV was inspired by a vision for creative intelligence, which until now was carried out through Splashlight alone," said James Ingram, Founder of LiiV and CEO of Splashlight and Telmar. "Telmar is another critical part of the creative intelligence roadmap. Their mastery of varied streams of audience data is key to unlocking commercial and creative success for over 700 clients, and a new generation of marketers."

"At Telmar, we're renowned as a trusted hands-on partner for the biggest agencies, brands and publishers," said Corey Panno, Telmar's Senior Vice President. "As part of LiiV, we're looking forward to applying our expertise in media planning and insight mining to help marketers better address a new set of challenges."

Operating under the same umbrella, Splashlight and Telmar bring a more complete, cohesive solution to the market. Creative intelligence technology measures consumers' reaction to images in a way that helps brands reach the right targets and hone campaigns for those specific audiences.

In turn, creative intelligence is a key component to the emerging science of digital anthropology, giving researchers a non-invasive way to study how we live, work, and play.

The world desperately needs new inventions that help decision-makers understand digital life and its connection to physical life. Through digital anthropology, LiiV is providing new ways to understand the reality of how we live today, how we create identities, and how we socialize, all the while maintaining our personal privacy. This allows for deeper insight into how consumers engage with visual content and brand messaging, by taking into account a bigger set of data points around human behavior.

"The formation of LiiV is incredibly meaningful to us, not just as a business, but for what it will do for creative professionals worldwide. We want to provide better ways of understanding people, their behavior, and what makes them thrive," said Benoit Lagarde, Founder of LiiV and Co-Founder of Splashlight, and Chairman of Telmar. "We're starting with these two companies, but these are just the first connections in the rapidly evolving intersection of technology, creativity and human science, that make up the field of digital anthropology."

About LiiV
Splashlight Holding LLC dba LiiV is a holding company founded to enable creative intelligence through advocacy, thought leadership, academic partnerships, and technology platforms. Founded by James Ingram and Benoit Lagarde, backed by Boathouse Capital, and led by a world-class management team, LiiV invests in and builds strategic, cutting edge organizations that sit at the intersection of technology, creativity, and human science. For more information about LiiV and its subsidiaries, please visit LiiV.com

About Telmar
Telmar Group Inc. is the world's largest independent provider of strategic targeting and media planning solutions to advertisers, marketers, agencies, media companies, and data suppliers. Over 25,000 users across 100 countries are supported by Telmar's 51 year track record of providing innovations in data-agnostic solutions to analyze thousands of consumer and media data sets to assess target markets, audience, reach and frequency, and media performance.

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1006985/LiiV_Logo.jpg
LiiV Acquires Telmar

Source: LiiV

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


<저작권자(c) 연합뉴스, 무단 전재-재배포 금지>

관련뉴스

    top
    • 마이핀
    • 와우캐시
    • 고객센터
    • 페이스 북
    • 유튜브
    • 카카오페이지

    마이핀

    와우캐시

    와우넷에서 실제 현금과
    동일하게 사용되는 사이버머니
    캐시충전
    서비스 상품
    월정액 서비스
    GOLD 한국경제 TV 실시간 방송
    GOLD PLUS 골드서비스 + VOD 주식강좌
    파트너 방송 파트너방송 + 녹화방송 + 회원전용게시판
    +SMS증권정보 + 골드플러스 서비스

    고객센터

    강연회·행사 더보기

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    이벤트

    7일간 등록된 일정이 없습니다.

    공지사항 더보기

    open ​​
    핀(구독)!