[PRNewswire] 클레버탭, 싱가포르 사무소 신설 통해 동남아시아에 진출

입력 2019-06-06 22:28  

[PRNewswire] 클레버탭, 싱가포르 사무소 신설 통해 동남아시아에 진출

-- 동 지역의 고객들에게 더 나은 서비스를 제공
-- 모바일 관여 플랫폼이 전 세계 사업을 강화하고, 동남아 사업을 관할하는 고위 경영자를 영입

(싱가포르 2019년 6월 6일 PRNewswire=연합뉴스) 풀 스택 고객 라이프사이클 관리 플랫폼 클레버탭(CleverTap)은 동사의 서비스와 솔루션에 대한 APAC 지역의 수요 증가에 대처하기 위해 아시아태평양 본사를 싱가포르에 설치한다고 발표했다. 클레버탭은 이 새로운 사무소를 통해 신규 및 기존 고객들이 클레버탭의 성공에 공헌해 왔던 높은 수준의 현장 고객 지원을 받을 수 있도록 한다.

클레버탭은 고젝, 카루셀, 질링고, 스쿠트와 부스트 등 APAC지역 최대의 소비자 앱들을 관리하며 소니, 핫스타, 판당고, 디스커버리키즈!와 보다폰 등 기타 회사들이 사용 중이다.

업계 협회인 GSMA가 펴낸 보고서[https://www.gsmaintelligence.com/research/?file=28401018963d766ca37d014fa9cbffb1&download ]에 의하면 동 지역은 2025년까지 4억2천400만 명의 새로운 모바일 가입자가 생겨 전체 가입자 수가 32억 명에 달할 것이라고 한다. 동 지역의 많은 사람에게 모바일은 인터넷 접속의 최우선 수단이 되며 B2C 마케터들이 고객들에게 다가갈 수 있는 핵심 채널이 될 것이다.

아난드 제인 클레버탭 최고전략책임자는 "동남아에서 스마트폰 사용이 증가함에 따라 도시의 라이드-헤일링, 동영상 스트리밍, 푸드테크, 핀테크 등과 같은 기술 앱에 대한 수요가 소비자들과의 소통을 상호적이며 개인화된 방법으로 진행해야 할 필요성을 증가시키고 있다"면서 "이제 우리는 빠르게 성장하는 이들 소비자 앱 마케터가 자신의 고객 관여 전략을 최적화하여 사용자 유지율을 크게 개선할 수 있도록 하는 더 나은 입지를 확보하게 되었다"고 말했다.

클레버탭
클레버탭은 기분 좋은 고객 경험을 기업들이 대규모로 제공할 수 있도록 지원하는 고객 라이프사이클 관리 플랫폼이다. 고젝, 카루셀, 보다폰, 스타, 소니와 스쿠트 등 전 세계 8천개 이상의 회사들[https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=sgpoffice ]이 고객의 전체 라이프사이클에서 개인화된 경험을 제공하고 다채널 마케팅 효과를 증진하기 위해 클레버탭을 신뢰하고 있다. 클레버탭은 세쿼이아인디아, 타이거글로벌매니지먼트, 엑셀과 리쿠르트홀딩스 등 최고의 벤처캐피털 기업들이 후원하고 있으며 싱가포르, 샌프란시스코, 런던, 뭄바이와 벵갈루루에 사업장을 갖고 있다. 상세 정보가 필요할 경우 clevertap.com을 방문하거나 링크트인[https://www.linkedin.com/company/clevertap/ ]과 트위터[https://twitter.com/clevertap ]를 팔로우하기 바란다.

Ketan Pandit
Ketan@clevertap.com

로고 - https://mma.prnewswire.com/media/559274/CleverTap_Logo.jpg
CleverTap is a powerful mobile marketing solution that helps marketers create differentiated omnichannel customer engagement strategies that drive exponential growth. Every day, thousands of brands build valuable customer relationships using CleverTap's intelligent mobile marketing platform, which provides actionable, real-time insights to help create amazing customer experiences.

출처: 클레버탭(CleverTap)



CleverTap Expands into Southeast Asia With New Singapore Office To Better Serve Customers in the Region

The mobile engagement platform bolsters its global footprint, hires senior executive to oversee business in the region

SINGAPORE, June 6, 2019 /PRNewswire/ -- CleverTap, the full stack customer lifecycle management platform, announced the launch of its APAC headquarters in Singapore to support the growing demand for its services and solutions in the region. The new office will enable CleverTap to ensure new and existing customers get the high-level, hands-on customer support that has contributed to CleverTap's success.

CleverTap is a powerful mobile marketing solution that helps marketers create differentiated omnichannel customer engagement strategies that drive exponential growth. Every day, thousands of brands build valuable customer relationships using CleverTap's intelligent mobile marketing platform, which provides actionable, real-time insights to help create amazing customer experiences.

CleverTap serves some of the biggest consumer apps in APAC including GO-JEK, Carousell, Zilingo, Scoot and Boost, and is used by other companies including Sony, Hotstar, Fandango, Discovery Kids! and Vodafone.

According to a report [https://www.gsmaintelligence.com/research/?file=28401018963d766ca37d014fa9cbffb1&download ] by the trade association GSMA, the region will add 424 million new mobile subscribers by 2025, bringing the total to 3.2 billion connections. For many in the region, mobile will be the primary method of connecting to the internet, making it an essential channel for B2C marketers to reach customers.

"With the increasing adoption of smartphones in Southeast Asia, demand tech apps such as urban ride-hailing, video streaming, food tech, fintech, etc… are seeing a growing need to communicate with consumers in a contextually relevant and personalized manner. We're now better positioned to help these rapidly growing consumer app marketers optimize their customer engagement strategies to significantly improve user retention," said Anand Jain, Chief Strategy Officer, CleverTap.

About CleverTap
CleverTap is a customer lifecycle management platform that helps brands deliver delightful customer experiences at scale. Over 8,000 companies [https://clevertap.com/customers/?utm_source=pr&utm_medium=ref&utm_campaign=sgpoffice ] around the world, including GO-JEK, Carousell, Vodafone, Star, Sony, and Scoot trust CleverTap to deliver personalized experiences and improve the impact of omnichannel marketing across the entire customer lifecycle. CleverTap is backed by leading venture capital firms including Sequoia India, Tiger Global Management, Accel and Recruit Holdings, and operates out of Singapore, San Francisco, London, Mumbai, and Bengaluru. For more information, visit clevertap.com or follow on LinkedIn [https://www.linkedin.com/company/clevertap/ ] and Twitter [https://twitter.com/clevertap ].

Ketan Pandit
Ketan@clevertap.com

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Source: CleverTap

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
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