[PRNewswire] Inmotive, 전기차에 세계에서 가장 효율적인 2단 변속기 도입

입력 2020-09-24 10:08  

[PRNewswire] Inmotive, 전기차에 세계에서 가장 효율적인 2단 변속기 도입

- 막대한 비용 절감 및 최대 15%까지 전기차(EV) 주행거리 연장
- 전기차 전문가의 손길로 디자인한 차세대 전기차
- 광범위한 차량 애플리케이션을 위한 확장 가능한 디자인으로 더욱 관심 집중

(토론토 2020년 9월 24일 PRNewswire=연합뉴스) 캐나다에 본사를 둔 자동차 부품 공급업체 인모티브(Inmotive)는 특허받은 Ingear™ 2단 변속기[https://www.youtube.com/watch?v=VZJMomMgMjQ&feature=youtu.be ]를 출시했다. 차세대 전기차 용도로 고안 및 디자인된 인기어(Ingear)는 더 낮은 비용으로 주행거리가 연장되는 동시에 더 효율적인 파워트레인을 이루어 낸 내구성 좋은 단순한 디자인으로 더욱 주목받는다.

인모티브(Inmotive)는 최근에 인기어(Ingear)의 광범위한 양산 전 테스트를 완료했고, 시범운행 차량에 그를 통합했으며, 정식 시판 준비를 마쳤다. 테스트 유닛은 자격 있는 OEM 업체에 제공된다.

"이 차세대 변속기는 전기차용 다단 변속기가 전혀 새로운 관점으로 보이게 할 뿐만 아니라 광범위한 다른 세부 시장에까지 널리 편익의 범위를 확장합니다"라고 폴 보테로(Paul Bottero), 인모티브(Inmotive) CEO는 말했다. "이는 글로벌 시장에서 사실상 도입 시기가 무르익은 동종 최초의 2단 변속기입니다"라고 덧붙였다.

작동 원리

현재 대부분의 전기차(EV)에는 1단 변속기가 사용되고 있지만, 전기차(EV)에 인기어(Ingear) 변속기를 장착하면 비용이 절감되고, 주행거리가 늘고 가속 시간, 고속도로 추월 성능, 최고 속도와 등판 능력은 향상한다.

대개는 전기 모터와 휠(바퀴) 사이에 2개의 감속 기어가 있는데 이 상태에서 모터는 바퀴 1회전당 약 9회의 회전을 한다. 인기어(Ingear)는 연속 체인 구동과 모핑 스프로킷으로 두 번째 감속 기어를 대체한다. 기어를 바꾸어 넣으려면 바퀴가 1회전 하는 동안 액추에이터에 의해 스프로킷 부분이 제 자리를 향해 들어가므로 기어비는 효과적으로 증가 또는 감소한다. 인기어(Ingear)의 특허받은 지오메트리는 속도에 맞게 모터와 바퀴를 유지함으로써 기어 변속 내내 연속적인 토크 전달[https://www.youtube.com/watch?v=sTAhgMeub-g&feature=youtu.be ]을 가능하게 한다.

구동계가 저속 및 고속 기어 기능을 통해 더 효율적으로 작동하게 함으로써 더 적은 에너지가 소비되므로 결국 충전 1회당 주행거리가 늘어난다. 마찬가지로 심지어 저속 기어 전환 중에도 에너지 재생이 향상되고 연속 재생이 이루어진다.

"우리는 현재의 자동차 변속기가 전기차 업계의 요구에 부합하지 못한다는 사실을 발견했습니다"라고 보테로(Bottero)는 말했다. "단언컨대, OEM에 대한 효율적인 디자인과 실질적인 비용 절감으로 인기어 변속기는 OEM이 해결책을 찾던 모든 사안에 일단락을 짓고 광범위한 전기차 도입을 지원하는 데에 힘을 실어 줄 것입니다"라고 덧붙였다.

궁극의 성능 구현

새로운 인기어(Ingear) 변속기의 주요 편익에는 다음이 포함됩니다.

- 비용 절감 - 대용량 통합 구동 장치에 단순한 적은 부품 수의 인기어(Ingear)를 통합함으로써 OEM은 승용차 1대당 1,500달러 이상을 절감할 수 있다. 이 절감액은 늘 같은 주행거리를 유지하고 가속을 향상하면서도 더 적은 수의 배터리와 더 값싼 전기 모터 및 인버터를 사용함으로써 이루어 낼 수 있다. OEM 비용 절감 외에도 차량군 소유자는 3년에 걸쳐 운전(전력) 비용으로 약 2,000달러를 절약한다.
- 소형 - 차동 장치를 감싸도록 디자인된 인기어(Ingear)는 일반적인 1단 변속기보다 크기만 약간 큰 정도이다.
- 빠르고, 부드럽고, 조용함 - 인기어(Ingear)는 바퀴가 1회전을 마치기 전에 기어 전환이 이루어진다. 모터는 바퀴와 항상 접촉한 상태로 유지되며 기어 전환 중에도 연속적으로 토크를 가한다. 기어비는 점진적으로 변하며 토크 채움 알고리즘으로 인해 부드러운 승차감이 유지된다. 가속 시간은 최대 15%까지 향상할 수 있다.
- 효율적이고 안정적임 - 인기어(Ingear)는 모터 효율을 최적화하고 기생 손실을 줄임으로써 최대 15%까지 일반 차량의 주행거리를 연장한다. 또한, 견인, 등판 및 최고 속도도 향상한다.

기술 도입

인기어(Ingear)는 "프리사이즈(one size fits all)" 기술이 아니다. 그의 디자인 유연성은 OEM이 특정 차량 유형에 따라 사용자에게 맞게 사이즈와 기술의 규모를 조정할 수 있게 한다. 초기 개발은 승용차 시장에 초점을 맞춘 한편, 기술은 상업, 고속도로 비진입 및 연료전지 애플리케이션을 비롯하여 광범위한 차량에 도입될 수 있다.

인모티브(Inmotive)는 두 곳의 글로벌 OEM과 개발 계약을 현재 맺은 상태이며 전 세계에서 몇몇 다른 OEM과 현업 적용을 목표로 논의 중이다.

Inmotive Inc. 소개
인모티브(Inmotive)는 광범위한 애플리케이션을 위한 초고효율 다단 파워트레인 기술인 인기어(Ingear)의 고안자로서 캐나다에 본사를 두고 있습니다. 인기어(Ingear)는 매우 적은 추가 비용과 무게로 전기차 주행거리를 연장하는 한편, 부드러운 기어 전환 도중에 연속 토크를 제공합니다. 또한, 매우 신뢰성 높은 디자인은 토크, 가속, 등판 능력 및 최고 속도를 증가하며 16개의 특허를 받고 17개의 특허가 출원 중이다. 인모티브(Inmotive)는 캐나다 토론토에 본사가 있으며 인도와 중국에 사무소를 두고 있다.

자세한 내용은 www.inmotive.com에서 확인할 수 있습니다.

이미지 다운로드: https://bit.ly/2ZYxTXX

언론매체 문의
브리트니 포파(Brittney Popa)
MBE Group - Inmotive 대행사
(248) 554-3507
bpopa@mbe.group

출처: Inmotive



Inmotive Introduces World's Most Efficient Two-Speed Transmission for Electric Vehicles

- Delivers extensive cost savings and extends EV range by up to 15%
- Expertly designed for the next generation of electric vehicles
- Features scalable design for wide range of vehicle applications

TORONTO, Sept. 23, 2020 /PRNewswire/ -- Inmotive, a Canadian-based automotive supplier, has launched its patented Ingear™ two-speed transmission [https://www.youtube.com/watch?v=VZJMomMgMjQ&feature=youtu.be ]. Invented and designed for the next generation of electric vehicles, the Ingear features a simple and durable design that enables a more efficient powertrain, with extended range, at lower cost.

Inmotive recently completed its extensive pre-production testing of the Ingear, has integrated it into a demonstration vehicle and is ready for full market implementation. Test units are available to qualified OEMs.

"This next-generation transmission offers an entirely new way of looking at multi-speed transmissions for electric vehicles and extends significant benefits to a wide range of other market segments as well," said Paul Bottero, CEO, Inmotive. "It is the first two-speed transmission of its kind to be effectively ready for global market adoption."

How it works

Currently, most EVs use single-speed transmissions, however, equipping an EV with an Ingear transmission lowers cost, extends range and improves acceleration times, highway passing capability, top-speed and gradeability.

Typically, there are two reduction gears between the electric motor and the wheels, with the motor turning about nine times for each revolution of the wheels. The Ingear replaces the second reduction gear with a continuous chain drive and a morphing sprocket. To shift, an actuator directs sprocket segments into place during a single revolution of the wheels, effectively increasing or decreasing the gear ratio. The Ingear's patented geometry keeps the motor and wheels in sync, enabling continuous torque flow throughout the shift process [https://www.youtube.com/watch?v=sTAhgMeub-g&feature=youtu.be ].

By enabling the drivetrain to operate more efficiently with low and high-gear ability, less energy is wasted resulting in more range from each charge. Similarly, regeneration is improved and is continuous, even while downshifting.

"We've found that today's automatic transmissions fall short of what the EV industry needs," said Bottero. "With an efficient design and substantial cost savings to the OEM, we believe the Ingear transmission checks all of the boxes that OEMs have been looking for and will help support wide-spread adoption of EVs."

Delivering ultimate performance

Key benefits of the new Ingear transmission include:

- Cost Saving - By integrating the simple and low-component-count Ingear into high volume integrated drive units, OEMs can save more than $1,500 per passenger vehicle. This savings is possible through using less battery and less expensive electric motors and inverters all while maintaining the same range and improving acceleration. In addition to OEM savings, fleet owners will save about $2,000 in operating (electricity) costs over three years.
- Compact - Designed to wrap around the differential, the Ingear is only slightly larger than a typical single speed transmission.
- Quick, smooth and quiet - The Ingear shifts in less than a single revolution of the wheels. The motor is kept in constant contact with the wheels and can continuously apply torque even during the shift. Gear ratios change gradually and torque fill algorithms maintain a smooth passenger experience. Acceleration times can be improved by up to 15%.
- Efficient and reliable - The Ingear extends the range of a typical vehicle by up to 15% by optimizing motor efficiency and reducing parasitic losses. It also improves towing, hill-climbing and top-speed.

Technology adoption

Ingear is not a "one size fits all" technology. Its design flexibility enables OEMs to customize the size and scale of the technology based on the specific vehicle type. While initial development has focused on the passenger car market, the technology can be adapted for a wide range of vehicles, including commercial, off-highway and fuel cell applications.

Inmotive currently has development contracts with two global OEMs and is in discussion with several other OEMs from around the world for implementation.

About Inmotive Inc.

Inmotive is the Canadian based inventor of the Ingear, an ultra-efficient multi-speed powertrain technology for a wide range of applications. The Ingear extends electric vehicle range at very low additional cost and weight, while providing continuous torque during smooth shifts. Its highly reliable design also increases torque, acceleration, gradeability and top speed and is protected with 16 patents issued and 17 patents pending. Inmotive is headquartered in Toronto, Canada, with offices in India and China.

More information is available at www.inmotive.com.

Image download: https://bit.ly/2ZYxTXX

Media Contact
Brittney Popa
MBE Group on behalf of Inmotive
(248) 554-3507
bpopa@mbe.group

Source: Inmotive

[편집자 주] 본고는 자료 제공사에서 제공한 것으로, 연합뉴스는 내용에 대해 어떠한 편집도 하지 않았음을 밝혀 드립니다.
(끝)


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